ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

خودمختاری درکردستان عراق

محاکمه کُردها در کردستان ایران!

درحالیکه تحولات در کردستان عراق، خودگردانی کردستان عراق و تبدیل کردهای عراق از شهروند درجه دو به شهروندی همطراز با دیگر مردم عراق  روز به روز بیشتر مورد توجه کردهای ایران قرار می گیرد، در کردستان ایران حلقه فشار حکومتی بر کردهای ایران تنگ تر می شود.

حکم اعدام را لغو کنید!

سازمان دفاع از حقوق بشركردستان با صدور اطلاعیه ای، از همه مجامع داخلی و خارجی طرفدار حقوق بشر خواست تا برای جلوگیری از اعدام یک فعال سیاسی کرد در ایران اقدام کنند.

بموجب این اطلاعیه: اسماعيل محمدي اهل شهر بوكان، 38 ساله، داراي همسر و5 فرزند از 2 سال پيش به جرم فعاليت سياسي درچارچوب حقوق کردهای ایران( وابسته به کومله) دستگير و دراروميه زنداني و پس از محاكمه در پشت درهای بسته به اعدام محکوم شده است.

بموجب ابلاغيه شماره 102 صادره از شعبه 32 ديوان عالي كشور، محمدي روز پنجشنبه اول ارديبهشت 1384 حكم مرگ خود را دريافت كرده وهم اكنون درآستانه اعدام قرار دارد. سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان ضمن در خواست از دولت و قوه قضائيه ايران براي لغو حكم اعدام اسماعيل محمدي، از تمامي مجامع و محافل حقوق بشري ايران و جهان مي خواهد، جهت نجات جان اين زنداني كرد، از دولت ايران بخواهند این حكم را لغوکند.

احضار به دادگاه

بموجب آخرین خبری که بدست ما رسیده، جلال قوامي وسعيد ساعدي دو روزنامه نگار كرد كُرد سنندجي به شعبه 4 دادسراي عمومي وانقلاب سنندج احضار شدند.

گفته می شود سخنراني و پرسش و پاسخ هاي ا نتقادي این دو تن، درجريان نشست نقد عملكرد گروه اصلاح طلب كُرد در دانشگاه كردستان دلیل احضار آنها به دادگاه است.

اجلال قوامي دبير گروه سياسي نشریه پيام مردم است و در رابطه با انتشار همین نشریه نیز پرونده ای برای وی در شعبه اول دادگاه عمومي سنندج تشكيل شده که قرار است دادگاه آن روز چهارم خرداد تشکیل شود.