ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

برای تصمیم واحد و قطهی علیه ایران

تشکیل کنگره فوق العاده

کمیته "امریکا- اسرائیل

 

کنگره سیاستگذاری های كميته روابط آمريكا و اسرائيل موسوم به (ايپك) در امریکا کار خود را شروع کرده است. مقابله با فعالیت های اتمی ایران دلیل تشکیل این کنگره است که بصورت فوق العاده تشکیل شده است.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" در باره این کنگره نوشت:

جزئیات فعالیت های گام به گام ایران برای تولید سلاح هسته‌اي دراین کنگره مورد بررسی قرار دارد. كنگره فوق العاده سياستگذاري‌هاي كميته روابط آمريكا و اسرائيل بزرگترين همايش تاريخ آن به شمار مي‌رود و این اهمیت موضوعی را نشان می دهد که در دستور بررسی قرار دارد.( مسئله مقابله با فعالیت اتمی ایران)

کنگره از روز یکشنبه و در پشت درهای بسته تشکیل شده است و در آن «آريل شارون» نخست وزير اسرائيل، «كاندوليزا رايس» وزير امور خارجه امريكا، «هيلاري كلينتون» سناتور ايالت نيويورك، «كن مه لمان» و «هاوارد دين» رؤساي جمهوريخواه و دموكرات ازجمله شركت كنندگان در اين كنگره اند. برجسته ترین و بانفوذ ترین سناتورهای و سیاستمداران امریکا دراین کنگره سخنراني خواهند كرد.

محورهايي كه در اين كنگره مورد بررسی قرار گرفته عبارتند از اين كه ايران از شبكه هسته‌اي "عبدالقدير خان" پدر بمب اتمي پاكستان كمك دريافت كرده؛ تهران اعلام كرده كه "هيچ امتيازي" نمي‌تواند آنها را به پايان دادن به فعاليت‌هاي هسته‌اي متقاعد كند و در نهايت اين كه آمريكا ضمن حمايت از مذاكرات سه كشور مهم اروپايي با ايران از ارجاع پرونده آن به شوراي امنيت حمايت مي‌كند.

ايپك هشدار داده است: «ايران به دنبال سلاح هسته‌اي است و هم‌اكنون نيز توان پرتاب آن را دارد. دنيا هنوز مي‌تواند كاري بكند و اين تهديد واقعي است و زمان از دست می رود