ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول بهمن  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

حادثه ای مشابه در زمان شاه

5 مدل مو برای پسران و مردان

قرار است درایران اجبار شود! 
 
 
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان، نه باشگاه است و نه آنها که چیزهائی در آن می نویسند خبرنگار. یک سایت امنیتی است که از زیر مجموعه های خبرگزاری فارس است. با حمایت دولت راه اندازی شد و حالا کمی با دولت هم زاویه پیدا کرده و منتظر است ببیند باد بیشتر به طرف سازمان امنیت سپاه می وزد و یا احمدی نژاد و رحیم مشائی.

این باشگاه که بیشتر به باشگاه شعبان بی مخ شبیه است تا باشگاه خبری و سخنگوی چماقداران و لباس شخصی هاست تا سخنگوی جوانان، درتازه ترین خبری که منتشر کرده، بشارت داده که بزودی جوانان اجازه دارند فقط 5 مدل موی خود را آرایش کنند!

البته، خبر را از قول رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران منتشر کرده است که گویا منتظر ( از کجا خبر دارد؟ لابد از طریق باشگاه خوش نام خبرنگاران جوان) ابلاغ قریب‌الوقوع پنج مدل موی مردانه به آرایشگاه‌های سراسر کشور است.

رئیس اتحادیه گفته 5 مدل موی ابلاغی متناسب با فرهنگ مردان ایرانی است و در مقابل ترویج مدل‌های غربی و شرقی مو تهیه شده است!

 

دراواخر دهه 1340، رئیس شهربانی شاه، سپهبد مبصر ابتدا و شبانه دستور حمله به یک کلوب شبانه در خیابان دربند را داد که در آن روشنفکران و برخی فرزندان وابسته به دربار شاه جمع می شدند، چند نفری را دستگیر کرد و سرشان را از ته تراشید و صبح روز بعد نیز دستور داد که هر جوانی را که مویش بلند است در خیابان دستگیر کرده و درجا مویش را با ماشین شماره 4 بتراشند. بهانه حمله شبانه این بود که گویا اخبار دربار در آن باشگاه فاش می شود و از جمله کسانی که دستگیر شدند و مویشان زده شد، یکی از معروف ترین نقاشان و مجسمه سازان جوان بنام "تناولی" بود.

بگیر بگیر خیابان، بویژه در خیابان های اطراف دانشگاه تهران سخت بالا گرفت، سر هر چهار راهی پلیس با اتومبیل گشت و پاسبان مامور تراشیدن مو ایستاده بود. یک علامت بعلاوه روی سر جوان ها می تراشیدند و او را رها می کردند تا به آرایشگاه رفته و بقیه اش را آرایشگاه بزند!

جنجال تا 4 و 5 بعد از ظهر بیشتر دوام نیآورد زیرا کوتاه کردن موی جوانان می رفت تا به یک حادثه سیاسی تبدیل شود. دستور برکناری مبصر از دربار صادر شد و سپهبد مبصر که خواب ارتشبدی برای خود دیده بود، لباسش را در آورد و رفت به کنج خانه.

 

پیک نت اول بهمن  1391

 
 

اشتراک گذاری: