ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مرداد  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

بانگ گوشخراش آزادی
از دهان احمدی نژاد!

 
 
 
 

این روزها به بهانه روز خبرنگار دیدارهائی در ایران انجام می شود. عده ای بعنوان اهالی رسانه به دیدار هاشمی رفسنجانی رفتند که در میان آنها روزنامه نگاران مغضوب و مسئولین روزنامه های توقیف شده نیز بودند و روز گذشته نیز عده ای بعنوان اهالی رسانه که عمدتا طرفداران احمدی نژاد هستند به دیدار وی رفتند.

سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار با اهالی رسانه ای که به دیدار او رفته بودند را منتشر کردیم (اینجا)

از سخنان و در واقع پریشان گوئی های احمدی نژاد در دیدار با اهالی رسانه های طرفدار خودش هم خلاصه ای تهیه کرده ایم که می خوانید. وی دراین دیدار، پس از تعیین تکلیف برای این جهان و آن یکی جهانی که هنوز کسی ندیده و یا خبر نیآورده از آن، به دفاع از آزادی برخاست. البته این دفاع از آزادی که او به هواداری از آن سینه سپر کرد، برای دفاع از وبلاگ نویسان طرفدار دولت (گروه جنگ روانی – امنیتی) و روزنامه ایران و مسئول آن "جوان فکر" بود. همان که مدتی در وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد صاحب اختیار شد و تا توانست روزنامه و مجله توقیف کرد. جوانفکر، حالا زیر فشار آن بخش از جناح راست جمهوری اسلامی است که حسابش را از احمدی نژاد جدا کرده و عمدتا قوه قضائیه و مجلس را دراختیار دارد. احمدی نژاد نگران دوران پس از ریاست جمهوری خویش و گریبانی است که از یارانش گرفته خواهد شد. با این مقدمه، سخنان احمدی نژاد مفهوم روشن تری پیدا می کند. البته او آزادگی را با آزادی مخلوط کرده و به آن جنبه مردانگی هم داده که این دیگر بر میگردد به ادبیات و فرهنگ احمدی نژاد. 

به گزارش خبرگزاری ايسنا، احمدي‌نژاد در ديدار با جمعي از اهالي رسانه كه به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان قديم مجلس برگزار شد گفت:

« آزادگي به تعبير خودمان يعني مردانگي، معرفت، حق‌طلبي، رها شدن از تمام رنگ‌هاي مختلف.  آزادگي يعني اينكه وقتي مي‌‌بينيم حق مخالف تضعيف شده است، بايستيم و دفاع كنيم.

چه اتفاقي مي‌افتد حالا اگر انتقادي به شما شود؟ آيا با بستن روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها درست مي‌شود؟ رسانه‌ها براي بيان حقيقت آمده‌اند. 

خبرنگار اول يك انسان و هموطن است. گيرم كه اشتباهي مرتكب شد يا بعضا انتقادي كرد؛ آيا سقف آسمان به زمين مي‌چسبد كه اين برخوردها صورت مي‌گيرد؟ اگر قرار بود بستن وبلاگ، كسي را نجات دهد، خيلي اتفاقات مي‌افتاد. رسانه‌ها محترمند. نه اينكه تنها روزنامه ايران كه از سوي دوستان ما اداره مي‌شود، محترم باشد. ما به روزنامه ايران هم نمي‌گوييم كه چه بنويسد و چه بگويد. تنها توصيه‌هاي كلي مي‌كنيم كه مراعات كنند. »

درباره بهار عربی نیز احمدی نژاد گفت: خيال نكنيم كه اين تحولات بسيار ساده است. اين تحولات پيچيدگي‌هاي زيادي دارد. چه بسيار نهضت‌هاي مردمي كه در نهايت قدرت را به افرادي سپرده‌اند كه مورد نظر مردم نبوده‌اند. (مثل مردم ایران که در سال 57 انقلاب کردند و قدرت افتاد دست امثال خود ایشان)

احزاب، گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي هيچ‌گاه در دل مردم جا نيفتاده‌اند و نمي‌دانم كه به چه دليلي و چه اشكالي است كه اين‌گونه است. (این هم مردانگی ایشان در ارزیابی از سرکوب احزاب و فرصت ندادن به تحزب در ایران. شخص ایشان در هفته اول پس از کودتای 22 خرداد اعلام کرد که ما جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب نمی خواهیم. مساجد خودشان حزب اند. که منظور از مساجد نیز همان شبکه مداحان و اوباش چماقدار است!)

 

در بخش دیگری از این ملاقات، احمدی نژاد با اشاره به اعتقادات رحیم مشایی به ارتباط با امام زمان و رابطه با یک مرتاض هندی گفت: هنگامي كه تاريخ را مطالعه مي‌كنيد مشاهده مي‌كنيد كه هيچگاه اهالي توحيد و موحدان مخالفان خود را به سحر و جادو متهم نكردند. دعوا براي قدرت بايد حد و مرزي داشته باشد.

درباره دو وبلاگ نویس طرفدار دولت نیز گفت:

در حال تنظيم نامه‌اي براي قوه قضاييه هستم. آخر به چه دليل بايد اين كارها شود؟ اين موضوع را حتماً پيگيري مي‌كنم و شما بايد بدانيد كه در عرصه حقيقت‌طلبي بايد تحمل وجود داشته باشد. 

 

پیک نت 22  مرداد

 
 

اشتراک گذاری: