ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی فرمانده کل سپاه

مذاکرات اتمی

زیر فشار تحریم ها انجام شد! 
 
 
 
 

سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع مسئولان بسیج دانشجویی کشور، حضور یافته و برای آنها سخنرانی کرد. او که خود مرز 50 سالگی را پشت سرگذاشته، در این سخنرانی حساب خویش را از حساب نسل انقلاب 57 جدا کرد و گفت:

بسیجی ها برای تحقق اهداف انقلاب نباید به نسل قبلی امید داشته باشند، این نسل یا مسن هستند و از انقلابیگری فاصله گرفته‌اند و یا تربیت شده علوم غربی هستند.

شما باید به گونه‌ای خود را بسازید که در سن 50 سالگی هم انقلابی بمانید. مشکل ما با بسیاری از افراد این است که آنها زمانی انقلابی بودند، اما نتوانستند انقلابی بودن خود را حفظ کنند. انقلابی بودن به معنای گوش دادن به فرمایشات ولی فقیه است.

انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده اما وضعیت خوبی دارد و حتی وضعیت انقلاب در خارج از کشور بهتر از داخل کشور است.

بسیجیان به عنوان مدیران آینده کشور وظیفه مهمی دارند. دعواهای خیابانی سال 88 در واقع بر سر تعریف انقلاب و تعیین اهداف آن بود.

مبارزه برای از بین بردن طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی، مرحله اول و دوم انقلاب بود. اسلامی شدن دستگاه‌های نظام، جامعه و نظام جهانی از مراحل دیگر انقلاب است که ما اکنون در مرحله سوم هستیم و راه طولانی در پیش داریم.

در دوم خرداد شعار توقف انقلاب داده شد که در واقع مشکل ما با این تفکر است، زیرا برخی بدون اینکه رسماً اعلام کنند، کاری به ارزش‌ها و اصول انقلاب ندارند و در واقع نگاه و الگوی آنها، غرب است. مشکل بزرگ اسلام این بوده که خیلی‌ها چهره واقعی خود را به مردم نشان نمی‌دهند که قرآن به عمل آنها نفاق می‌گوید.

نظامات اداری کشور در حال استحاله فرهنگ انقلابی هستند که حتی این تفکر به سپاه هم فشار می‌آورد که این نظامات باید اصلاح شود. اکنون در عرصه مدیریتی تفکر میانسالی و پیرمردی حاکم است که باید این عرصه با نیروهای جوان اصلاح شود.

عزیز جعفری در پایان در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات اتمی گفت: اکنون در موقع بسیار حساسی قرار داریم که بنا بر اراده رهبری، دولت وارد مذاکرات شده است و هدف مذاکرات نیز این است که یا فشار تحریم‌ها برداشته شود، یا مسئولان از مذاکرات ناامید شوند و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه کنند. اکنون ما باید بغض در گلو فرو ببریم و سکوت کنیم و منتظر شویم ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود. هدف مذاکرات برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است؛ پس باید از برخی مسائل با ملاحظه عبور کرد.

 

پیک نت اول اسفند

 
 

اشتراک گذاری: