ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پیام محمد خاتمی به کنگره حزب اراده ملت

فضای بسته سیاسی

بتدریج در حال گشایش است 
 
 
 
 

برگزاری کنگره (نشست) سراسری حزب «اراده ملت» در دوران رکود فعالیت های احزاب و موانع حضور فعال تشکل های سیاسی و صنفی در عرصه عمومی می‌تواند نوید بخش دورانی تازه و فضایی متفاوت نسبت به آنچه در سالهای گذشته وجود داشت باشد. با این امید که دولت تدبیر وامید درگذر جامعه از فضایی بسته و ناسالم به فضای سیاسی آزاد و زمینه ساز رقابت های قانونی، سیاسی و صنفی، همانگونه که در شعار‌ها و رویکردهای دوران انتخابات اعلام شد نقش موثر داشته باشد و موانع از سر راه همه حزب‌ها و گروه‌ها و تشکل هایی که در چارچوب قانون عزم اعتلای کشور و تقویت آرمان های انقلاب را دارند برداشته شود و دیگر دستگاه های مسئول نیز در این جهت موید دولت باشند.

پویایی جامعه و صلاح ملت و دولت و اصلاح امور درگروی حضور و فعالیت همه نهادهای مدنی و در راس آنها حزب های متعدد با گرایش های متفاوت است. نهادهایی که واسطه‌ای مطمئن هستند میان ملت که صاحب اصلی قدرت است و قدرت متمرکز که برآمده از رای و اراده مردم ومسئول در برابر آن‌ها است.

کشور و ملت در مرحله ای قرار دارند که از یکسو قدرت های بیرونی در صدد تضعیف نظام و دارای منافعی در تضاد با منافع ملی‌اند و از سوی دیگر اشتباهات و نارسایی‌هایی که علی رغم امکانات معنوی و مادی فراوان موجب مشکلات بیشتر شده است.

نشاط جامعه روبه آینده ما در گروی رقابت سالم و قانونی نهادهای مدنی در عین پایبندی به موازین اصیل انقلاب اسلامی و در چارچوب قانون اساسی و تلاش برای اجرای همه جانبه قانون اساسی از سوی نهاد حکومتی و نهادهای مردمی است. این تحول را، هر چند نه چندان پررنگ در ماه های اخیر می‌بینیم.

 

پیک نت 3 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: