ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگو با "جوانفکر" مشاور احمدی نژاد

روحانی بر خلاف احمدی نژاد

پایگاهی در میان مردم ندارد 
 
 
 
 

روزنامه ABC اسپانیا در تهران با علی اکبر جوانفکر مصاحبه کرده است. جوانفکر که در دولت احمدی نژاد مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه "ایران" بود، حالا مشاور اوست.

در اواخر دولت احمدی نژاد بازداشت و محاکمه و محکوم شد به دلیل انتشار ضمیمه‌ای درباره حجاب در روزنامه ایران. این مربوط به دورانی است که اطرافیان احمدی نژاد مثل مشائی و جوانفکر سعی می کردند برای جانشین احمدی نژاد- مشائی- رای زنان و طبقه متوسط را جمع کنند. جوانفکر به یکسال زندان و 8 سال محرومیت از روزنامه نگاری محکوم شد اما گفتند بیمار است و بهتر است به جای زندان درخانه اش دوران محکومیت را بگذراند! از اوین بازگشت به خانه. زبان اسپانیائی می داند و مدتی نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی در اسپانیا نیز بوده است.

حالا نظرات جوانفکر را در مصاحبه ای که کرده بخوانید:

 

- بعد از 35 سال ایران با آمریکا مذاکره می‌کند. می‌توان آن را باور کرد؟

 

جوانفکر: توافق هسته‌ای چیز جدیدی نیست. محمد خاتمی کار مشابهی صورت داد و دیدیم که چگونه تمام شد. موضوع اتمی برای واشنگتن فقط بهانه‌ای است تا به رویارویی ادامه دهد. اینک که توافقی وجود دارد، بهانه‌های جدیدی مطرح خواهند کرد تا همه تحریم‌ها را بر ندارند. از سوی آمریکا صداقت وجود ندارد و فکر می‌کنیم که روحانی توافق با غرب را بسیار ارزان فروخته است.

در راهپیمایی‌های کشور به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب آنچه که مردم مطالبه می‌کنند دیده شد. مردم ناراضی هستند، چرا که احساس می‌کنند فریب آمریکا و تهدیداتش را خورده‌اند. ما را از کنفرانس صلح سوریه کنار گذاشتند و تکرار می‌کنند که همه گزینه‌ها را روی میز دارند. مشکل دیگر روحانی  این است که بر خلاف احمدی‌نژاد  پایگاه مردمی ندارد.

-  مجبور هستیم مصاحبه را پایان بدهیم چرا که آقای جوانفکر باید محمود احمدی‌نژاد را ملاقات کند.

 

پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: