ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

همایشی که خبرهایش منتشر نشد

دادگاه ویژه روحانیت

زیر بار پرونده روحانیون  
 
 
 
 

قضات دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت در قم یک همایش برگزار کردند. در این همایش شیخ محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه، محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر و رئیسی معاون اول قوه قضائیه و همچنین دادستان کل ویژه روحانیت شرکت کردند. نه تنها گزارش مشروحی در باره آنچه در این همایش گذشت منتشر نشده، بلکه خبرهای آن را هم تنها می توان بصورت پراکنده از سایت های مختلف جمع کرد و کنار هم قرار داد تا یک خبر چند جمله ای از آن بتوان بیرون کشید. از جمله سخنان شیخ محمد یزدی که دراین همایش بی آن که نمونه بگوید اعتراف کرد:

بعضی از پرونده‌هایی دادگاه ویژه روحانیت، به مسایل خانوادگی برمی‌گردد. لازم است طلاب و روحانیون نسبت به این مسایل توجه ویژه داشته باشند تا از به وجود آمدن چنین پرونده‌هایی جلوگیری شود. (معلوم نیست مثلا اختلاف خانوادگی از هر نوع آن، چه ارتباطی به دادگاه ویژه دارد؟ زن و شوهر چه روحانی باشند و چه غیر روحانی می توانند با هم اختلاف پیدا کنند و مسئله آنان باید به دادگاه عمومی برود.)

معاون اول قوه قضائیه هم گفت:

علی‌رغم شیطنت‌ها و توطئه‌هایی که علیه روحانیت انجام می‌شود، همچنان اثرگذارترین قشر جامعه هستند؛ البته اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود. قوه قضائیه در پی کاهش ورودی پرونده به این دادگاه است. برای تحقق این هدف باید اقدامات پیشگیرانه‌ انجام شود. برخی از افراد نفوذی‌هایی هستند که ماهیتاً روحانی نبوده و با امیال دیگر وارد حوزه شده‌اند٬ اما برخی که به خاطر هواهای نفسانی دچار لغزش‌هایی شده‌اند با تذکر قابل حل است.

محمد جعفر منتظری٬ رئیس کل دادگاه‌های ویژه روحانیت هم گفت: حجم پرونده های این دادگاه خیلی گسترده است. برخی مراجع تقلید خواستار انجام اصلاحاتی در این دادگاه هستند.

 

 

پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: