ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار با موسوی اردبیلی

رهبر توصیه او را نپذیرفت

و فاجعه به 8 سال رسید! 
 
 
 
 

مسئولین خبرگزاری ایلنا، بمناسبت یازدهمین سال تاسیس و راه اندازی این خبرگزاری به شهر قم رفته و با شماری از روحانیون مرجع در این شهر دیدار کرده اند. از جمله با آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله صانعی، آیت الله امینی، آیت الله گرامی و آیت الله بیات زنجانی. دو خلاصه خبر دیدار با صانعی و بیات را مستقل از خبر زیر منتشر کرده ایم و آنچه دراینجا می خوانید بخشی از گفته های آیت الله موسوی اردبیلی است. موسوی اردبیلی از اعضای هسته مرکزی شورای انقلاب در سال 1357 بود و پس از انقلاب و کشته شدن آیت الله بهشتی جانشین او در شورایعالی قضائی (قوه قضائیه کنونی) شد. آیت الله اردبیلی نیز پس از در گذشت آیت الله خمینی و آغاز رهبری علی خامنه ای به قم بازگشت. درجریان کودتای انتخاباتی 88 به تهران آمد و با علی خامنه ای دیدار کرد و از او خواست زندانیان را آزاد کند و به حصر موسوی و کروبی خاتمه بدهد، اما رهبر جمهوری اسلامی که هم از درجه مذهبی از او پائین تر است و هم زمانی که اردبیلی با حکم آیت الله خمینی عضو شورای انقلاب شد، عضو این شورا نبود، زیر بار توصیه اردبیلی نرفت و فاجعه دوران احمدی نژاد 4 سال دیگر نیز ادامه یافت و شد 8 سال. موسوی اردبیلی در مجلس خبرگان رهبری که بلافاصله پس از درگذشت آیت الله خمینی تشکیل شد، در بحث شورائی شدن و یا تک نفره شدن رهبری، در لیست پیشنهادی شورای 5 نفره رهبری بود.

با این مقدمه و اشاره، بخشی از سخنان او در دیدار با مسئولین خبرگزاری ایلنا را می خوانید:

ایلنا در قم، آیت الله العظمی سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، در دیدار مدیر عامل، سردبیر و اعضای تحریریه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) که به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس این خبرگزاری در دفتر این مرجع تقلید در قم حضور یافته بودند، اظهار داشت:

در 8 سال گذشته شرایط به گونهای بود که نه فقط رسانهها بلکه هر کسی دغدغه نظام و مملکت را داشت ناراحت بود، اما اکنون با روی کار آمدن دولت جدید، امید است که اوضاع بهبود پیدا کند.

نباید توقعهای فراتر از انتظار از دولت جدید داشت، باید فرصت دهیم تا آن ها کار خود را انجام دهند.

 

پیک نت 10 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: