ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

محسن غرویان :

با رو شدن پرونده های مالی

پشتوانه تندروها آشکار شده 
 
 
 
 

محسن غرویان حجت الاسلامی است که از مصباح یزدی جدا شده و حالا مواضع انتقادی نسبت به دوران احمدی نژاد و حمایت همه جانبه مصباح و موسسه اش از وی دارد. در تازه ترین اظهار نظری که در مصاحبه با روزنامه شرق کرده، به نکته ای اشاره می کند که هم شامل سپاه و فعالیت های اقتصادی اش می شود و هم شامل موسسه مصباح یزدی و وابستگی های اقتصادی اش. او بی آن که از هاشمی و تخریب او و علی لاریجانی و لنگه کفش و مهر پرت کردن به سوی او در سخنرانی 22 بهمن سال گذشته در قم نام ببرد می گوید:

«پشتوانه اقتصادی» نقش «خیلی مهمی» در بقای گروه‌های افراطی دارد. باید پول خرج کنند تا ایده و فکر خود را پیش ببرند و پول هم وقتی در دست این‌ها باشد برای عوام‌فریبی تفسیرهای خاص ارایه می‌دهند. با ادعاهای عجیب شخصیت‌های رقیب سیاسی را تخریب می کنند و اسمش را مقابله با بدعت می‌گذارند. حتی‌‌ پرتاب مهر و لنگه کفش و برهم‌زدن سخنرانی‌ها را با استفاده از روایات توجیه می‌کنند.

یکسری گروه‌هایی در دولت قبلی منافع اقتصادی داشتند اما رویشان نمی‌شد این را بگویند و در پوشش اعتقادی و با پوشش مفاهیمی مانند عدالت و توزیع ثروت می‌گفتند که این‌‌ همان عدالت علوی و حکومت امام‌علی است و مردم را به اشتباه می انداختند و به اهداف اقتصادی، سیاسی خودشان می رسیدند.

پرونده‌هایی که الان رو می‌شود باطن کار آن‌ها را تا حدودی مشخص کرده است. بنابراین اهداف اقتصادی و سیاسی و قدرت‌طلبی پشت قضیه وجود داشت.

بابک زنجانی و دیگران این پول‌ها و قرارداد‌ها را چطور دریافت کرده‌اند؟ این‌ها از طریق همین راه‌ها درآمدهایی تحصیل می‌کنند و اسم این را می‌گذارند «بیت‌المال» که باید در راه مقابله با انحراف صرف شود. کفن می‌پوشیدند و با هرچه موافق میلشان نبود مخالفت می‌کردند.

 

پیک نت 11 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: