ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

"رضا ضراب" از زندان ترکیه آزاد شد

بهزاد دولت آبادی - استانبول

 
 
 
 
 

امروز 28 ماه فوریه "رضا ضراب" معروف به "رضا صراف" به همراه 4 متهم دیگر پرونده پولشوئی از جمله فرزندان دو تن از وزرای دولت اردوغان ( باریش گولر پسر وزیر سابق کشور و صالح چاغلایان پسر وزیر سابق اقتصاد ترکیه ) با حکم دادگاه آزاد شدند.

ضراب و سایر آزاد شدگان ممنوع الخروج اعلام شده اند و هر هفته یک بار باید جهت اعلام حضور در محل اقامتشان به نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی مراجعه و دفتری را امضا کنند، که این البته نمایشی است برای آرام کردن افکار عمومی مبنی بر این که دولت علیرغم آزاد کردن متهمان برای رسیدگی به این پرونده جدی است.

امروز، همچنین اردوغان در یکی از میتینگ های انتخاباتی اش در شهر "بالیکسیر"  گفت که "آزادی این افراد نشانه پیروزی قانون در ترکیه است!"

در پی بازداشت رضا ضراب اردوغان گفته بود که وی یکی از با شرف ترین و خیرخواه ترین سرمایه داران ترکیه است.

در ماه اخیر و خصوصا با نزدیک شدن انتخابات محلی در ترکیه حزب حاکم بیش از پنج هزار تن از افراد نیروی قضایی - امنیتی و هر قوه ای که به نوعی با پرونده فساد و اختلاس در  ترکیه در ارتباط است را تحت عنوان "نفوذ نیروهای موازی در دولت" تصفیه و از کار بر کنار کرد و در این راستا بسیاری از مدارک مربوط به پرونده فساد و اختلاس دولت و نزدیکانش را از بین برد!

نکته مهم اینست که اقدامات اینچنینی از طرف دولت و حزب حاکم عموما در پی اقدامات و سخنرانی های دکتر حسن روحانی صورت می گیرد. رضا ضراب دقیقا پس از سخنرانی روحانی در هرمزگان و صحبت هایش در باره دزدی بابک زنجانی ( کسی که بنا به گفته رضا ضراب رئیس وی بوده) آزاد شد.

تا انتخابات سی ام ماه مارس هنوز یک ماه مانده و بی شک تحولات و خصوصا افشاگری های دیگری در انتظار دولت و شخص اردوغان است. برخی نظر سنجی ها نشان می دهد که نتیجه انتخابات در بسیاری از شهرهای بزرگ و حتی استانبول به نفع نامزد های حزب جمهوریت خلق می باشد. ولی جای شک نیست که اعتبار حزب عدالت و توسعه و خصوصا شخص اردوغان بسیار کاهش یافته است. حال سوال اینجا است که آیا وی در ماه ژوئن امسال بعنوان رییس جمهور از طرف مردم انتخاب خواهد شد؟ همچنین آیا حزبش در انتخابات پارلمانی سال 2015 بار دیگر اکثریت قاطع کرسی های مجلس را کسب خواهد کرد ؟

 

پیک نت 11 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: