ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

آیت الله دستغیب خطاب به مجلس خبرگان

18 میلیون رای روحانی

بخشی از 40 میلیون رای موسوی است 
 
 
 
 

مجلس خبرگان بزودی تشکیل جلسه میدهد و مطابق معمول، در پایان آن نیز یک اطلاعیه سیاسی میدهد و به دیدار رهبر می رود تا وی برایشان سخنرانی کند و رهنمود بدهد. مجلسی بی خاصیت و خارج شده از هویت که طی دو دهه گذشته و بویژه در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 تک دندان های آن نیز کشیده شد. آیت الله دستغیب که از همین آخرین دندان های این مجلس بود و بعنوان اعتراض به همین بی هویتی مجلس در جلسات آن شرکت نمی کند، بمناسبت جلسه ای که در پیش است نامه سرگشاده ای خطاب به اعضای این مجلس نوشت. وی در نامه خود نوشت:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

علما بر دو دسته‌اند : مرد عالمی که به علمش عمل می‌کند؛ پس او اهل نجات است و عالمی که علمش را رها می‌کند، که او هالک است.» (اصول کافی، جلد 1، صفحه 44، باب استعمال العلم، حدیث 1)

 

1ـ ما خبرگان، پس از فوت مرحوم امام خمینی رحمت الله علیه در چهاردهم خرداد 1368 بر حسب وظیفه، فردی از بین خودمان که دارای مشخصات ذکر شده در قانون اساسی بود، جهت رهبری انتخاب کردیم و قهراً در برابر خداوند و مردم مسلمان مسؤولیم که ضامن تداوم شرایط در قانون اساسی باشیم و مسؤول نظارت بر عملکرد زیرمجموعه ایشان هستیم و این است معنای حراست و تقویت رهبری.

2ـ خبرگان ادّعا دارد که انقلاب اسلامی ایران همان گونه که در زمان امام امت بوده، ادامه دارد، امّا مسائلی دیده شده و می‌شود که در زمان امام امت (ره) به نحو دیگری بود و امام (ره) اصرار داشتند که به غیر آن صورت نباشد و آن مسائل از این قرارند:

الف: مأموریت سپاه پاسداران، حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی از تجاوز بیگانگان می باشد وعدم دخالت آنها در امور سیاسی، به فرموده امام خمینی (ره) لازم است؛ همانند ارتش جمهوری اسلامی ایران.

ب: در زمان امام امت دو سلیقه وجود داشت، تحت عنوان: 1ـ مجمع روحانیون مبارز. 2ـ جامعه روحانیت مبارز. هر دو گروه برادرانه فعالیت می‌کردند و امام امت (ره) سعی در ایجاد وحدت بین آن دو را داشتند، و امروز نیز دو سلیقه وجود دارد: 1ـ اصولگرایان 2ـ اصلاح طلبان. امّا متأسفانه سعی در وحدت بین آن دو نمی‌شود و اصلاح طلب‌ها بعضاً متهم به عناوینی می‌شوند که شرعاً جایز نیست و موجب تفرقه در میان مردم می‌شود.

ج: امام امت سفارش أکید داشتند که انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد و از رسوخ تفکر انجمن حجتیّه در ارکان نظام در هراس بودند، امّا به تدریج دست‌های آشکار و پنهان آنها مشاهده شد و می‌شود.

د: امام امت (ره) بر حفظ آبروی افراد تأکید شدید داشتند، ولی امروز آبروی افراد، به خصوص آنها که سال‌ها رنج انقلاب کشیده‌اند به راحتی خدشه‌دار می‌شود.

س: امام امت (ره) انتقاد سازنده را از مردم، به خصوص نخبگان انتظار داشتند، حتی نسبت به خودشان، و آزادی مطبوعات و روزنانه‌ها که در قانون نیز می‌باشد، مورد نظرشان بود، ولی امروز انتقاد را با تغییر اسم به تشویش اذهان عمومی، موجب زندان و بعضاً اجرای حد می‌کنند. اینها و امثال آن، مواردی است که به عهده خبرگان ملّت است که تذکّر دهند تا نقایص رفع شود و انشاء الله انقلاب اسلامی به عنایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه دوام یابد.

3ـ شما بزرگان علم توجّه دارید که مذهب شیعه و پیروان امیرالمؤمنین علیه السلام و یازده فرزند او علیهم السلام مفتخرند که علما و مراجع وابسته به حکومت نبوده، با زهد و عدم توجّه به مظاهر دنیا زندگی می‌کرده‌اند و سعی داشته‌اند که در تحصیل علم و عمل، نظرشان تنها رضایت صاحب شرع باشد و وامدار هیج کس نباشند و برای توانگران ـ چه رسد به حاکمان ـ سر فرود نیاورند و لذا از همین گوشه‌های مدرسه‌های علمیه، امثال شیخ طوسی، کلینی، صدوق، علامه، محقق، شهیدین، نراقی، شیخ مرتضی انصاری، صاحب جواهر، میرزای شیرازی، محقق همدانی، آخوند خراسانی، صاحب عروه، میرزای نائینی، ملاصدرای شیرازی، ملامحسن فیض، ملاهادی سبزواری تا بالأخره مرحوم امام خمینی رحمت الله علیهم اجمعین بیرون آمدند. آری آنها قلبشان متوجّه خدا و صاحب شرع بود؛ خوف و هراسی از غیر خدا نداشتند؛ ملجأ و مرجع و پناهگاه مردم بودند؛ در بین مردم زندگی می‌کردند؛ قلب‌ها متوجّه آنان بود و پاسخگوی شبهات در همه‌ی زمینه‌ها بودند، چون مستقل بودند و رازق را تنها خدا می‌دانستند. این همه برکات از آنها صادر شده است و شما عزیزان توجّه دارید که اگر حوزه‌ها در تدرّس و تدریس مستقل نباشند و همه وابسته به حکومت ـ هرچند جمهوری اسلامی ـ باشند، قهراً در انحرافاتی که خواهی نخواهی پیش می‌آید، نمی‌توانند آن طور که رضایت صاحب شرع است، انتقاد کنند و حکم خدا را «کما هو حقّه» بگویند، و نیز حوزه در معرض عدم استقلال قرار می‌گیرد، هنگامی که رعب و وحشت به وسیله نیروهای امنیتی و یا گروه‌های مخفی حاکم باشد، و از این جهت نیز شاهد ضایعاتی بوده‌ایم و رفع این گونه امور به عهده علما و از جمله مجلس خبرگان است.

4ـ شما خبرگان ملّت توجّه دارید که شورای نگهبان زیرمجموعه رهبری است و بارها گفته شده که تعیین افراد خبرگان به وسیله شورای نگهبان، تحت عنوان نظارت استصوابی، خلاف فلسفه وجودی مجلس خبرگان است؛ زیرا با این کار این مجلس از دسترس مراجع و علما و فضلای حوزه‌های علمیه در قم و نجف و شهرستان‌ها، و مردم بیرون می‌رود؛ زیرا خبرگان واسطه بین حوزه‌ها و زیرمجموعه رهبری و بیت ایشان است و آنها هم صحبت‌ها و انتقاداتی دارند که باید انتقال داده شود و در صورت نظارت استصوابی، این واسطه قطع می‌شود و جامعه از برکات آن محروم می‌شود و ضمناً رهبر باید فقیه باشد؛ یعنی مسلط بر مسائل شرعی در همه زمینه‌ها باشد، ولی هر فقیهی جایز الخطاست، امّا با مشورت، خطاها رفع می‌گردد؛ بنابراین بر عهده خبرگان است که این نقیصه را خودشان، با الغاء نظارت استصوابی و تأیید اجتهاد خبرگان از ناحیه مراجع، برطرف کنند.

5ـ هر فقیه عادلی ـ از اول غیبت صغری تا کنون ـ این مسأله را گوشزد کرده و از قرآن و سنّت استنباط کرده است که اولاً: قاضی باید در حکم خود مستقل باشد. ثانیاً: حکمش در منازعات و دعاوی و اجرای حدود و تعزیرات، بر مبنای دو شاهد عادل یا در بعضی موارد، چهار شاهد عادل و یا دو مرتبه اقرار و در بعضی موارد، چهار مرتبه اقرار، با اختیار و بدون اجبار انجام گیرد، در غیر این صورت حکم دادن قاضی بعضاً موجب سلب عدالت وی می‌گردد، ولی به تواتر رسیده است که در بعضی از امور، از جمله مسائل سیاسی، حکم قاضی با اقرار متهم از روی اجبار، به وسیله مأموران زندان انجام می‌گیرد. ثالثاً: شما علما توجّه دارید که حبس متهم، بدن صدور حکم از سوی قاضی عادل، جایز نیست، مگر در موارد نادری، و شما ناظر هستید که اشخاص به صرف اتهام، به خصوص اتهامات سیاسی، پیش از حکم راهی زندان می‌شوند؛ آن هم بعضاً زندان‌های طویل المدّه، که بر عهده مراجع و شما است که تذکّر دهید. رابعاً: گذاشتن شنود در منازل و محل کار منتقدان و حتی مراجع و نیز ورود ناگهانی در منازل و تفتیش، حتی از وسائل خصوصی مربوط به زنان، شرعاً جایز نیست و انجام این امور در موارد مختلف شنیده شده که بر عهده شما خبرگان است تذکّر دهید. خامساً: اتهام متّهمین در مسائل سیاسی، چه ارتباطی به خانواده آنها دارد، که بعضاً مورد اذیت و آزار از ناحیه افراد وابسته به نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

6ـ شما عزیزان و نخبگان که سالی دو مرتبه دیدار دارید، در هشت سال گذشته، که آن همه ضایعات سیاسی و اقتصادی به بار آمد، چه تذکّرات و اقداماتی انجام دادید و در حال حاضر که بعضی افراد متهم به چپاول اموال هنگفت از ملّت ایران می‌باشند، نباید تذکّرات از ناحیه شما انجام گیرد؟ که همه مردم انتظار تذکّر به این امور را از خبرگان دارند، و این مطالب را اکثر مردم می‌دانند و متوجّهند، چیزی نیست که سرّی و مخفی باشد.

7ـ اکثر مردم ایران از شما خبرگان انتظار دارند که در رفع حصر آقای میر حسین موسوی و همسر ایشان، دکتر زهرا رهنورد و حجت السلام و المسلمین کروبی و آزادی زندانیان سیاسی کوشش کنید، همچنان که بعضی از شما در رفع حصر مرحوم آیت الله العظمی منتظری کوشش کردید و به نتیجه رسید و مطمئن باشید و خود می‌‌دانید که این خواست اکثر مردم ایران است که بعضاً صدای خود را در این مورد، در انتخابات 1392 به گوش مسؤولین رساندند و در صورت تحقق این امر، وحدت بین مردم و شما و قوّه قضائیه و قوّه مقنّنه و حتی سپاه و اطلاعات بیشتر خواهد شد.

8ـ دانشگاهیان از شما انتظار دارند که بتوانند در همه امور مربوط به حوزه خویش آزاد باشند و آن رعب و وحشتی که در هشت سال گذشته بر آنها وارد شد، تبدیل به آرامش و اعتماد شود و بتوانند آزادانه در حیطه امور مربوط به دانشگاه سخن بگویند و انتقاد کنند و پیشنهادات خود را در مسائل مختلف کشور ارائه دهند و با این کار قدمی در راه وحدت حوزه و دانشگاه برداشته می‌شود.

9ـ شما خبرگان می‌دانید و توجّه دارید که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد تکریم حضرت امام خمینی (ره) بود و ایشان سعی داشتند که فیما بین این بزرگوار و حضرت آیت الله خامنه‌ای اخوت باشد و هم ایشان بود که پیشنهاد رهبری آیت الله خامنه‌ای را داد و از قول امام امت مطالبی را اظهار داشت که اکثریت قبول کردند، حال چه دست‌های پنهان و پیدایی است که این آقا را کنار می‌زند و می‌خواهد بین آن دو تفرقه ایجاد کند، تا آنجا که صلاحیت وی برای ریاست جمهوری رد می‌شود. چه دست‌هایی در پشت پرده است که به حضرت حجت السلام و المسلمین خاتمی، که محبوب اکثریت مردم مسلمان است، نسبت‌های ناروا داده، ایشان را متّهم به اتّهامات غلط می‌کنند و این موضوع به عهده خبرگان ملّت است که جایگاه این آقایان را در نزد امام امت (ره) بازگو کنند.

10ـ مردم مسلمان ایران انسان‌های خوب و دارای استعدادهای سرشار و آماده ارتقا به علوم از هر نوع و معنویات و در عین حال صادق و صاف هستند که اگر علم و معنویت و صدق گفتار، همراه با عمل ببینند، خاضع می‌شوند و نمی‌خواهند ممالک دیگر، اعم از آمریکا و اروپا و روسیه و چین و غیر آنها مسلط شوند و همه چیز آنها را تاراج کنند؛ لذا متّهم کردن قشر وسیعی از مردم به این موضوع و ملقّب کردن آنها با القاب ناخوشایند، از جانب روحانیت صحیح نبوده، موجب نفرت و نهایتاً دین‌زدگی می‌شود و تذکّر به این معنی نیز به عهده شما خبرگان محترم می‌باشد.

بعضی از شما عزیزان چگونه به خود اجازه می‌دهید که در خطابه‌ها و مصاحبه‌ها، در مناسبت‌های مختلف، محصورین را متّهم به رابطه با بیگانگان، از جمله آمریکا نمایید، در حالی که اکثریت مردم ایران به آقای میر حسین موسوی و همچنین به حجت السلام کروبی علاقه‌مند هستند و می‌توانید این معنا را با رأی‌گیری برای آقای میر حسین موسوی آزمایش کنید که قریب چهل میلیون رأی خواهد داشت.

و تعجب است که این آقایان با این که درس خوانده‌اند و حوزه دیده‌اند و خدمت اساتید بوده‌اند و همه‌ی امکانات تبلیغی دارند، امّا دهان این افراد و دیگر زندانیان را بسته‌اند و نمی‌گذارند این‌ها از خود دفاع کنند و آن همه اتّهامات را به ایشان می‌زنند و پیش از محاکمه علنی، حکم جاری می‌کنند!

نتیجه ادّعاهای شما این است که هر کسی به طرفداری از میر حسین موسوی و کروبی و زندانیان سیاسی سخنی بگوید، وابسته به آمریکا است. این چه راه و روش غلطی است که شما در پیش گرفته‌اید و عدّه بسیاری از مردم ایران و مؤمنین و حتی علما و فضلای حوزه‌ها را از نظام ناامید می‌کنید؟ آیا این است هدایت به سوی اسلام و قرآن و این است راه و روش روحانیت و دعوت به وحدت؟ آن گاه می‌فرمایند تشویش اذهان عمومی. توجّه کنید مدّت زیادی از انتخابات ریاست جمهوری حجت السلام، آقای دکتر حسن روحانی نگذشته که ایشان بیش از هجده میلیون رأی آورد و دیگری چهار میلیون رأی، و این اکثریت، فریاد می‌زدند: «یا حسین میر حسین».

این آقایان مدّعی اصلاح حوزه و دانشگاه می‌باشند! آخر عزیزان با این تفکر چگونه می‌توانید مردم را به راهی دعوت کنید که منادی‌اش پیغمبر رحمت، محمد بن عبدالله صلّی الله علیه و آله و اوصیایش بودند و برای حفظ اسلام، یکی پس از دیگری، بعد از آن همه رنج‌ها جانشان را فدا کردند و در حقیقت رهبر و منادی انقلاب، در رأس، رسول اکرم صلّی الله علیه و آله می‌باشد (رحمتٌ للعالمین) حال شما با این همه درخواست علما و فضلا و دانشگاهیان جهت رسیدگی به وضع موجود، آن هم از روی دلیل شرعی و عقلی و قانونی، راضی به رسیدگی نمی‌باشید؛ لذا از این جهت گفته می‌شود: مملکت اسلامی نیست، و توجّه داشته باشید که با عمل بر اساس رحمت خداوند می‌باشد که دل‌ها به خدا و ائمه اطهار علیهم السلام مایل می‌شود و با برخورد بر طبق عفو او است که مردم متوجّه خدا می‌شوند. این انقلاب که این همه شهید و مجروح و جانباز داده، رهبر و بنیانگذارش، مرحوم آیت الله العظمی خمینی است که گفت: «حوزه‌های علمیه باید مستقل باشند.» و فرمود: «مردم بودند که شما را آزاد کردند.» و «مسؤولین خدمتگذار مردمند.» و «مردم ولی نعمت آنها می‌باشند.»

 

پیک نت 13 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: