ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گروهبندی ها تازه، در پایان عمر مجلس

تشکیل فراکسیون "اعتدال"

 در برابر مخالفان دولت درمجلس 
 
 
 
 

کارشکنی بی توقف فراکسیون "پایداری" علیه دولت که با سئوال از وزراء و فراخواندن آنها به مجلس و گرفتن وقت دولت شروع شد و ادامه دارد، سرانجام با عزم گروهی از نمایندگان مجلس برای تشکیل یک فراکسیون مستقل از فراکسیون های موجود در مجلس انجامید. این فراکسیون قرار است با نام "فراکسیون اعتدال" همسوئی با دولت روحانی و مقابله با کارشکنی نمایندگان مخالفت دولت را آغاز کند. تکاپوهائی که با نزدیک شدن پایان عمر مجلس کنونی و برای حضور در مجلس آینده تشدید نیز خواهد شد. نماینده اورمیه در مجلس بنام عابد فتاحی درمورد فراکسیون جدید مجلس به خبرگزاری مهر گفت:

در کنار سه فراکسیون کنونی مجلس با نام های "جبهه پایداری" وابسته به مصباح یزدی، فراکسیون "رهروان ولایت" و فراکسیون "اصولگرایان"، بزودی "فراکسیون اعتدال" برای حمایت از دولت تشکیل می شود.

ممکن برخی نمایندگان در میانه راه از عضویت در این فراکسیون انصراف بدهند اما حتی اگر 10 نماینده هم بر سر حرف خود باقی بمانند فراکسیون را تشکیل خواهیم داد.

علی لاریجانی و حدادعادل که رهبری دو فراکسیون "رهبروان ولایت" و "اصولگرایان" را برعهده دارند شاید با تشکیل فراکسیون اعتدال موافق نباشند، اما علیرغم این عدم موافقت و یا حتی مخالفت فراکسیون را تشکیل میدهیم.

پیش بینی می شود یکصد نماینده مجلس به فراکسیون اعتدال بپیوندند که همه آنها یا از نمایندگان مشهور به اصلاح‌طلب هستند و یا مستقل. با تشکیل این فراکسیون برخی نمایندگان از ابزارهای استیضاح و سئوال از وزرای دولت که با اهداف سیاسی صورت می گیرد نخواهند توانست استفاده کنند.

به گفته فتاحی تشکیل این فراکسیون به معنی حمایت تام از تمام اقدام‌ات دولت نیست، بلکه فراکسیونی معتدل و منطقی است که مخالف تندروی در مقابل دولت است.

 

پیک نت 13 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: