ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نشست خبری سرپرست دانشگاه تهران

تغییر مدیریت دانشگاه ها

به دانشگاهیان واگذار می شود 
 
 
 
 

معاون وزارت علوم و سرپرست موقت دانشگاه تهران، پس از برکناری "رهبر" در یک نشست خبری اعلام کرد: رئیس جدید دانشگاه تهران بر خلاف خبرهائی که بصورت حدس و گمان مطرح می شود قطعاً از بین اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران خواهد بود. "محمد حسین امید" در نشست خبر خود تاکید کرد:

 در دانشگاه تهران تغییرات مدیریتی با نظر دانشگاهیان صورت می‌گیرد و سیاست وزارت علوم این است که انتخاب رؤسای دانشگاهها براساس ملاک‌های سیاسی نباشد و مدیران دانشگاه‌ها افرادی علمی و دانشگاهی باشند.

سیاست وزارت علوم  تشویق دانشگاهیان به فعال شدن برای انتخاب مدیران است. براساس همین سیاست رئیس دانشگاه تهران پس از مشورت با استادان تعیین و در سال آینده معرفی می‌شود. دانشگاه تهران نقش الگوسازی برای جامعه دارد.

این‌که من با همه گرفتاری‌هایم سرپرستی دانشگاه تهران را برعهده گرفته‌ام به این دلیل است که نظر مشورتی شوراهای دانشگاه را بگیرم تا براساس آن‌ها رئیس دانشگاه تعیین شود.

معاون وزارت علوم و سرپرست دانشگاه تهران درباره دانشجویان ستاره دار و استادان محروم نیز در همین مصاحبه گفت:

استادانی که ناخواسته در دانشگاه تهران بازنشسته شده‌اند می‌توانند با طی کردن روند قانونی به دانشگاه بازگردند ولی بازگشت دانشجویان ستاره‌دار در اختیار دانشگاه نیست و وزارت علوم در این رابطه تصمیم می‌گیرد.

 

پیک نت 14 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: