ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

تاخیر در پرداخت قطره چکانی

پول بی زبان ایران را

به این آسانی پس نمی دهند! 
 
 
 
 

یک ضرب المثل قدیمی ایرانی در باره یهودیان بازار ایران می گوید «جونم رو بگیر، پولم رو نگیر!»

این ضرب المثل مصداق بارز سیستم بانکی کنونی مسلط بر جهان و بویژه بورس های مهم جهانی در لندن و نیویورک و توکیوست که مثل دو "دست" یکدیگر را می شویند و پنهان و آشکار، این دو دست دراز جهانی متعلق به شبکه ای مافیائی از بزرگترین ثروتمندان یهودی جهان است. سیاست 8 ساله احمدی نژاد ریش ملت ایران را در اختیار این دو دست قرار داد. یکصد میلیارد دلار پول بی زبان ایران در بانک هائی باصطلاح بلوکه شده که در همین شبکه است. سیاست و سیستم بانکی بر این مبنا قرار ندارد که پول در بانک بماند، بلکه با پول کار می شود و سود تولید می کند. بنابراین، اکنون چند سال است که با پول ایران سود می برند و به همین دلیل، علیرغم توافق ژنو، این پول بلوکه شده را قطره چکانی پس می دهند و توافق و مذاکره هم طفره می روند که این پول در اختیارشان باقی بماند.

حالا بخوانید خبری را که خبرگزاری های داخلی منتشر کرده اند:

در پی توافق اتمی ژنو در 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 مقرر شد 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران آزاد و طی هشت قسط به حساب بانک مرکزی واریز شود. قسط اول که مبلغ 550 میلیون دلار و نزد بانک مرکزی ژاپن بود، سوم فوریه از طریق نشنال بانک سوییس به فرانک سوییس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.

دومین قسط دارایی ‌های بلوکه شده ایران قرار بود اول مارس به حساب بانک مرکزی واریز شود اما این تاریخ مصادف با روز تعطیل کشورهای اروپایی بود و واریز 450 میلیون دلار قسط دوم به تعویق افتاد. سه روز از موعد تعیین شده می‌گذرد اما هنوز قسط دوم واریز نشده است.

کره جنوبی به عنوان دومین کشور آسیایی پس از ژاپن قرار بوده قسط دوم دارایی‌های نفتی مسدود شده ایران را پرداخت کند.

قسط سوم تا هشتم دارایی‌های ایران به ترتیب در این تاریخ‌ها قرار است واریز سود:

 7 مارس: 550 میلیون دلار،

 10 آوریل: 550 میلیون دلار ،

15 آوریل: 450 میلیون دلار ،

14 مه: 550 میلیون دلار،

17 ژوئن: 550 میلیون دلار ،

20 ژوییه: 550 میلیون دلار

 

پیک نت 14 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: