ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

رئیس دفتر مشاورت فرهنگی سپاه

رُمان "کلنل" دولت آبادی

ضد انقلابی است و نباید منتشر شود 
 
 
 
 

سپاه پاسداران از طریق دفتر سیاسی خود، چند ارگان مشورتی تاسیس کرده که نقش وزارتخانه های سایه را برعهده دارند. از جمله دفتر مشاورت فرهنگی. کار این دفتر همآهنگ است با دفتر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه یعنی سردار صفار هرندی که وزیر ارشاد کابینه احمدی نژاد بود و اکنون عضو مجمع مصلحت نظام نیز هست. این که فیلترینگ و پارازیت پراکنی در این دفتر متمرکز است و یا دفتر جداگانه ای در سپاه دارد آشکار نیست اما این که فیلترینگ و پارازیت پراکنی نیز در اختیار سپاه است جای هیچ تردیدی نیست.

با نمونه ای از فعالیت های دفتر مشاورت فرهنگی سپاه و قدرت آن برای تحمیل نظرات سیاسی- فرهنگی سپاه آشنا شوید که رئیس آن "حمید رضا مقدم فر" است.

حمیدرضا مقدم‌ فر، بلافاصله پس از انتشار خبر صدور مجوز به رمان "کلنل" محمود دولت آبادی، با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و مخالفت خود را با این مجوز اینگونه اعلام کرد:

«اشخاصی مانند دولت‌آبادی که مواضع و رفتارشان بیانگر شخصیتشان است و از طرف جریان رسانه‌ای در داخل پیوند عمیقی با خارج از کشور دارند، چرا باید به عنوان یک نویسنده برتر مورد توجه قرار بگیرند؟ رمانی (کلنل) ضدانقلابی‌ترین رمان بعد از پیروزی انقلاب است و نباید مجوز بگیرد. وزارت ارشاد نباید تحت تاثیر تفکر انحرافی قرار بگیرند و اجازه بدهند.»

پس از این اظهار نظر بود که قوه قضائیه از طریق کمیسیون فرهنگی- اجتماعی خود روی دست وزارت ارشاد بلند شد و جلوی مجوز انتشار رمان "کلنل" دولت آبادی را گرفته و اعلام داشت آثار هدایت و رمان کلنل اجازه انتشار ندارند!

 

پیک نت 15 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: