ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سالی 800 تا 900 هزار اتومبیل تولید می شود

آینده خودرو سازی ایران

در گرو یافتن بازار منطقه ای 
 
 
 
 

دبیر انجمن خودروسازان در باره دلیل گران شدن قیمت اتومبیل های تولیدی در ماه های پایان سال 92 با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرد. او در این مصاحبه ضمن دفاع از افزایش قیمت خود روها اشاره به آمار تولید و کاهش آن کرده و گفت:

امسال حداكثر تولید خودرو 750  الی 800 هزار دستگاه خواهد بود. یعنی یكصد هزار دستگاه کمتر.

اعلام نرخ اتومبیل ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تورم 30 درصدی باعث افزایش قیمت خودرو باعث رونق دلال بازی شده است.

دبیر انجمن خودرو سازان از بی اشکال بودن بنزین تولید داخلی برای اتومبیل ها گفت. از الودگی ناشی از این سوخت که موجب انواع بیماری های قلبی و ریوی در ایران شده سخنی به میان نیآمد!

او گفت: 18 مدل خودرو یورو 4 در كشور حرکت می کند و تولید سایر خودروها نیز تا آخر خرداد 93 یورو 4 خواهد بود. البته در صورتی كه خودروهای یورو 4 بنزین یورو 2 مصرف كنند آسیب خواهند دید و كاتالیستی كه باید در 100 هزار كیلومتر كار كند در 20 هزار كیلومتر از بین می رود.

اتومبیل های تولید داخلی در 14 سال گذشته 44 درصد گران شده است و اگر نتوان برای اتومبیل های تولید داخل بازار منطقه ای پیدا کرد، روزهای سخت تر صنعت اتومبیل سازی در ایران فرا خواهد رسید. درحال حاضر سه کشور منطقه، یعنی ارمنستان، سوریه و عراق بازار اتومبیل های ساخت ایران است که در هر سه کشور، صادرات اتومبیل بیشتر جنبه سیاسی دارد تا جنبه اقتصادی و شرایط و قیمت این صادرات مشخص نیست. تحریم ها و حضور بزرگترین تولید کنندگان اتومبیل های اروپائی در بازار منطقه، اجازه حضور و رقابت به ایران خواهد داد؟

 

پیک نت 18 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: