ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش وزیر کشور

کوچ سیل جمعیت

از شرق و مرکز به حاشیه شهرها 
 
 
 
 

بخش هائی از سخنرانی عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی  در نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیر عامل دستگاه‌های اجرایی دولت:

علت وجودی آمریکا دفاع از منافع خود است. آنها در جایی حاضرهستند با ما کنار بیایند که ما در آن زمینه قوی باشیم. اگر روزی نیاز باشد با آنها پشت یک میز مذاکره می‌کنیم. البته این کار باید با حفظ خطوط قرمز و منافع باشد و اگر هم به نتیجه نرسید، اتفاقی نیفتاده است.

مدیریت اگر منجر به کارآمدی و رضایت عمومی مردم نباشد، باعث ایجاد اختلاف خواهد شد و فقر، فساد و تبعیض را به دنبال خواهد داشت که نوعی تهدید است. صد در صد دلیل پیروزی انقلاب وجود نارضایتی‌های مردم در رژیم سابق بود. تورم و بیکاری موجب کاهش رضایت مردم می‌شود. اگر مردم ناراضی باشند نظام نیز ناکارآمد است.

توزیع نامناسب امکانات موجب شده است که مناطق شرق و مرکز کشور خالی از سکنه شوند. این در بحث پدافند غیر عامل موجب شد در مقابل هجوم دشمنان، نیروهای نظامی تضعیف شوند. استخدام نیروهای نظامی به طوری که بتوانند مانع از ورود دشمنان شوند، بسیار هزینه‌بر است در حالیکه مردم می‌توانند نقش بزرگی در این زمینه ایفا کنند.

سیاست‌های سابق موجب شد که امروز شاهد کلان شهرها باشیم. کلان شهرهائی که در حاشیه آنها مشکلات عمده‌ای مانند مشکلات اجتماعی، ترافیک و غیره بوجود آمده است. در مقابل می بینیم که چقدر جمعیت روستاها کاهش پیدا کرده است. به گونه‌ای که 4/3  از جمعیت تخلیه شده و در 4/1 کشور پراکنده شده اند. به همین دلیل است که استان سیستان و بلوچستان مجموعا 11 تولیدی بالای 100 کارگر دارد و در کل جمیعت، کارگران این استان به 1000 نفر نمی ‌رسد. در استان دیگری می بینیم که 8 هزار واحد تولیدی وجود دارد که این نشان از بی عدالتی در توزیع سرمایه است.

 

پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: