ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

بیانیه کاترین اشتون، پس از سفر دو روزه به ایران

رعایت حقوق بشر

 انگیزه مهم سفر من به ایران بود 
 
 
 
 

پایانبخش سفر دو روزه "کاترین اشتون" همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، بیانیه ای بود که وی منتشر کرد. او در این بیانیه نوشت که سفر او به ایران صرفا در ارتباط با مسائل اتمی نبوده، بلکه مسئله حقوق بشر بخش مهمی از انگیزه این سفر بوده است. او در بیانیه اش نوشت:

کسی نباید از این متعجب باشد که بخش مهمی از تمرکز من در جریان سفر به ایران مسئله حقوق بشر بوده است. من در همین ارتباط با برخی فعالان زن در ایران دیدار کردم و در جریان نظرات آنها درباره شرایط زنان در جمهوری اسلامی قرار گرفتم. من در مذاکراتی که با مقامات جمهوری اسلامی داشتم تاکید با صراحت نظر اتحادیه اروپا را در باره حقوق بشر و ضرورت مراعات آن در ایران صحبت کردم.

اشاره او به مقامات جمهوری اسلامی، حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بود. ظاهرا اشتون برای حفظ موازنه، با نامزد اصلی و بازنده جناح راست جمهوری اسلامی "جلیلی" نیز که 8 سال طرف مذاکره اتمی وی بود نیز دیدار کرد.

همچنان که با خانم نسرین ستوده زندانی سیاسی کودتای انتخاباتی 88 و "گوهر عشقی" مادر ستار بهشتی وبلاگ نویس که در زندان به قتل رسید دیدار و گفتگو کرد. تاکنون خبری از ملاقات احتمالی اشتون با میرحسین موسوی و مهدی کروبی و یا تقاضای این ملاقات و مخالفت با آن گزارشی منتشر نشده و خود وی نیز دراین باره سخنی نگفته است.

کاترین اشتون سفری چند ساعته به اصفهان نیز کرد که انگیزه این سفر اعلام نشده و معلوم نیست این انگیزه مسائل مربوط به فعالیت های اتمی در اصفهان بوده است یا خیر!

 

پیک نت 20 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: