ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نمایندگان مجلس نمک گیر هدایای میلیاردی این 4 نفرند

4 تاجر نفت، از هر ایرانی

450 هزار تومان ربوده اند 
 
 
 
 

بدنبال توصیه حسن روحانی در سخنرانی اختتامیه اش در جشنواره مطبوعات و رسانه ها که در آن به مطبوعات توصیه کرد در افشای فساد اقتصادی تعلل نکنند، روزنامه اعتدال نوشت:

چهار نفر که پرونده آنها در محاکم قضایی (بعنوان تاجر و دور زننده تحریم ها) مفتوح است، بیش از 33 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکارند.

«م.ز» معروف به سلطان وثیقه 12 هزار میلیارد تومان،

بابک زنجانی 13 هزار میلیارد تومان،

مه‌آفرید امیرخسروی 3 هزار میلیارد تومان

حسین هدایتی 5 هزار میلیارد تومان

حجم مبالغی که آنها بالا کشیده اند اگر بین 75 میلیون ایرانی تقسیم شود، هر ایرانی 450 هزار تومان غارت شده است.

اگر ارزش هر دلار را در سال‌های 89 و 90 و 91 به طور متوسط 1100 تومان در نظر بگیریم و ارزش کنونی را به قیمت بازار آزاد 3000 تومان تخمین بزنیم، با یک حساب سرانگشتی در خواهیم یافت که بدهی بانکی افراد یاد شده بیش از این 33 هزار میلیارد تومان است. به طور مثال تنها «م.ز» که بازداشت شده، بدهی 12 هزار میلیارد تومانی‌اش، بیش از 32 هزار میلیارد تومان میشود.

اکثر این تخلفات مالی در دور دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد صورت گرفته است. یعنی بعد از سال 88 .

در کنار این رکوردشکنی‌های مالی، رکوردهایی همچون وثیقه 500 میلیارد تومانی «م.ز» و یا ولخرجی‌های خاص و مشهور هدایتی و دریافت لقب عابربانک فوتبال ایران و پرسپولیس، شکستن رکورد تهیه‌کنندگی همزمان چندین فیلم جشنواره فجر توسط بابک زنجانی و هدیه‌های میلیاردی برای همسران و دوستان از ساعت گرفته تا انگشتر، همه محصول گسترش بی‌عدالتی دولت در توزیع منابع است.

در این بررسی اشاره به اختلاس 3 میلیارد دلاری روسای دو بانک ملی و صادرات در زمان احمدی نژاد، یعنی محمد خاوری که به کانادا گریخته و علینقی خاموشی که یک دوره وزیر کار کابینه احمدی نژاد نیز بود نشده است. ضمن آن که لیست غارت و غارتگران فراتر از این حرفهاست و اعتدال فقط خبرهای گذشته را به هم دوخته و افشاگری تازه ای نکرده است.

 

پیک نت 20 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: