ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سینما مسجد نیست که انواع بودجه ها داشته باشد

12 سینمای مقروض

در تهران و یزد حراج می شود! 
 
 
 
 

قرار است 12 سالن سینما شامل 4 سالن سنما ماندانا تهران، 3 سالن سینما جی تهران و 5 سالن سینمای شهر یزد به دلیل بدهی بانکی مصادره شوند.

سینما ماندانا به بانک کشاورزی بدهکار است و سینما جی و یزد به بانک سپه. و این دو بانک در تدارک حکم مصادره و برگزاری مزایده برای فروش این سینماها هستند.

رئیس انجمن سینماداران در این باره به خبرگزاری ایلنا گفت:

برای بازسازی این سینماها قرار بود که به آنها کمک شود اما این کمک انجام نشد و ما بدنبال گرفتن وام رفتیم که 10 سال طول کشید. زمانی وام داده شد ارزش پولی آن کاهش پیدا کرده بود. در حالی که سود زیادی بابت پرداخت این وام باید به بانک پرداخت می‌کردم.

سال 82 سود بانک 22 درصد بود اما وام سال 87 به صاحبان سینما پرداخت شد. در حالی که سود بانکی در سال 82 دوازده درصد شده بود اما بانک همان سود 22 درصد را حساب کرد.

من به عنوان مدیر سینمای ماندانا 660 میلیون تومان وام دریافت کردم و هم اکنون روزانه 800 هزار تومان بابت اقساط و دیرکرد آن باید پرداحت کنم که از توان من خارج است و به همین دلیل بانک با اخطاریه‌ای روند صدور مجوز مصادره و برگزاری مزایده را آغاز کرده و قصد دارد تا به جای طلب خود سالن سینما را مصادره کند. این مشکل برای سینماهای جی، و سینماهای شهر یزد نیز وجود دارد.

(رئیس انجمن سینماداران، یادش رفت که سینما مسجد و امام زاده نیست که از هر طرف برایش بودجه سرازیر شود!)

 

پیک نت 20 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: