ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

بصورت آزمایشی و برای بررسی واکنش ها

فیلترینگ فیسبوک

استان به استان لغو می شود! 
 
 
 
 

از ابتدای این هفته، در برخی مناطق ایران ورود به فیسبوک بدون نیاز به فیلتر شکن ممکن شده است. ظاهرا لغو محدود و گام به گام فیلترینگ فیسبوک بصورت آزمایشی آغاز شده و این آزمایش فعلا در کرمان، همدان، لرستان به اجرا گذاشته شده است.

طرح آزمایشی لغو فیلترینگ می تواند هم با هدف نتیجه سیاسی آن در میان کاربران  صورت گرفته باشد و هم سنجش واکنش مخالفان لغو فیلترینگ. این درحالی است که یکی از نکاتی که بعنوان نقض حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا روی آن انگشت می گذارد، همین فیلترینگ اینترنتی و پارازیت های ماهواره ایست که موجب محدودیت هائی بعنوان مقابله به مثل، علیه تلویزیون های ماهواره ای جمهوری اسلامی شده بود. این محدودیت ها در هفته های اخیر بتدریج لغو شده و احتمالا طرح لغو آزمایشی فیلترینگ فیسبوک در ایران نیز باید بصورت یک عمل متقابل در همین ارتباط باشد.

"رمضانعلی سبحانی‌فر" عضو کمیته "فیلترینگ" (تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی) به خبرگزاری وابسته به سپاه "فارس" گفت: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی مسئله لغو فیلترینگ فیس بوک در برخی مناطق ایران را در دست بررسی دارد.

این درحالی است که لغو فیلتر فیس‌بوک عملا در کرمان٬ همدان و لرستان آغاز شده است. هنوز بصورت مستقیم کاربران فیسبوک در مناطق یاد شده بصورت مستقل در شبکه اجتماعی درباره مراجعه به فیسبوک بدون نیاز به فیلترشکن مطلبی منتشر نکرده اند.

 

 

پیک نت 21 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: