ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ به نگرانی مردم از اقتصاد مقاومتی

26 در صد جوان ها

در جمهوری اسلامی بیکارند!

 
 
 
 
 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشتمین جشنواره کار آفرینان برتر در خراسان اعلام کرد: بیکاری جوانان 26 درصد و میانگین بیکاری در کشور 12 درصد است.

معلوم نیست نام همایشی که چنین آمار غم انگیزی در آن اعلام می شود باید چشنواره باشد! اما بهرحال معاون وزیر با توجه به میلیون ها زائری که هر سال به مشهد سفر می کنند، از ضرورت فعالیت های خدماتی که خواه ناخواه مانند بسیاری از کشورهای اروپائی و یا حتی منطقه ای موجب ایجاد مشاغل خدماتی می شود گفته است:

در کشورهای اروپائی بیش از 60 درصد مشاغل در ارتباط است با خدمات. حالا با توجه به سفر سلانه میلیون‌ها زائر به مشهد چرا نباید بخش خدمات تقویت شود.

سرانه ایجاد شغل در کشور، در بخش خدمات از بخش صنعت و کشاورزی کمتر است. اگر پارک کارآفرینی برای کودکان در مشهد ایجاد شود تا کودکان از سنین پایه برای کار گروهی و کارآفرینی تربیت شوند بخشی از مشکل حل می شود.

معاون وزیر کار، در بخش پایانی سخنرانی خود، مانند بسیاری از مقامات که این روزها ناچار می شوند به نگرانی مردم پاسخ بدهند، در باره اقتصاد مقاومتی گفت:

اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه به معنای ریاضت اقتصادی و انزوا نیست، بلکه به معنای ایجاد تعادل و تعامل با سایر کشورها و برقراری روابط بین‌المللی با حفظ منافع ملی است.

 

پیک نت 25 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: