ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

6 پاسخ خاتمی

به سئوالات سالنامه روزنامه شرق

 
 
 
 
 

خاتمی در گفت و گویی با سالنامه روزنامه شرق به بیان دیدگاه های خود درباره دولت روحانی و موضوع گفت و گوی تمدن ها و مسایل سیاسی کشور پرداخته است.

 

وی در پاسخ به این سوال که سیدمحمدخاتمی تا چه اندازه در انتخاب وزرا (دولت روحانی) تاثیرگذار بود و طرف مشورت قرار گرفت؟ اظهار داشت: این بنده خدا

1- هیچ دخالتی در کار دولت نداشته است. البته اگر نظری داشتم منتقل می کردم و اگر از من در امری سوال می شد با کمال میل و نهایت صداقت و تواضع پاسخ می دادم ولی تصمیم گیر اصلی جناب آقای رییس جمهوری بودند و هستند و همین هم درست است.

2- جناب آقای دکتر روحانی است. شخصیتی مستقل، با فرهنگ، مجرب و توانا. نزدیکی نظرات و رویکردهای ما امری است که از قدیم وجود داشته است و طبعا راه هایمان نیز می تواند یکی یا نزدیک به هم باشد ولی تعبیر این که ایشان ادامه دهنده راه من هستند درست نیست، ما هر دو راه انقلاب با آرمان های والایش و راه اصلاح امور بر اساس آن آرمان ها را طی می کنیم.

3- برنده اصلی انتخابات 92، انقلاب و ملت ایران هستند، بنده رهبری را هم برنده می دانم. جناب آقای دکتر روحانی هم با رویکردهای مناسبی که داشتند و شعارهایی که متناسب با وضعیت کشور و مورد خواست مردم بود، توانستند دل اکثریت را به دست آورند و واقعا رییس جمهوری منتخب ملت شوند و آنچه مهم است، پافشاری این عزیز بر آن رویکردها و تعهدی است که کرده اند و عهدی است که با ملت بسته اند و بحمدالله با وجود همه مشکلات و موانع نسبت به آن پایبند بوده اند.

4- هنوز زود است که نسبت به عملکرد دولت قضاوت نهایی کنیم ولی رویکرد دولت و برنامه هایی که دارند همگی خوب است و این دولت است که با وجود شرایط، اولویت ها را مشخص می کند. در عمل نیز چه در عرصه اقتصادی و به خصوص در عرصه سیاست خارجی و کاهش مشکلات و دورتر کردن خطرات از کشور و ملت و گشودن درها به روی کشور و ساختن و آباد کردن آن در رفع مشکلات معیشتی، گام های خوبی برداشته شده است، منتها راه دراز و ناهموار است و باید شکیبا باشیم.

5- افراطی گری مگر کاری جز تخریب دارد؟ افراطیون حتی خود را نیز تخریب می کنند مگر خودزنی آنها را از هر طرف که باشند نمی بینیم؟ هنر دولت جدید باید این باشد که با وجود مشکلات، کار خود را پیش ببرد. توفیق دولت، توفیق انقلاب و کشور است و عدم توفیق آن خواست آنهائی است که منشا اصلی وضع ناگوار کشورند و تغییر آن را هم نمی خواستند اما انتخابات آن را تغییر داد.

6- حضور من در انتخابات ۱۲ اسفند(مجلس) دست کم زمینه را برای حضور بخش مهمی از جامعه باز کرد و دیدیم که حتی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری یا اصلا صحبتی از تحریم نبود و یا اگر بود، چنان کم طنین بود که در برابر شور فراگیر لزوم شرکت در انتخابات گمُ شد و نتیجه هم بحمدالله خوب بود.

 

پیک نت 25 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: