ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

رقابت حداد عادل با مصلحی

انتخابات 92 نشان داد

در انتخابات 88 کودتا نشد! 
 
 
 
 

حداد عادل شاید پدر زن خوبی برای مجتبی خامنه ای و پدرعروس قابل تحملی برای علی خامنه ای باشد، اما تردید نیست که ظرفیت او حتی درحد بی دست و پا ترین نمایندگان مجلس کنونی هم نیست. حتی دوپینگ های بیت رهبری و شورای نگهبان هم نتوانسته از او یک چهره سیاسی بسازد، چنان که در مناظره های انتخاباتی سال 92 از بیم آبروریزی به او اشاره کردند انصراف داده و کنار برود و فعلا در همان مجلس بماند تا ببینند بعدا کجا مصرفش کنند.

او که با ابطال آراء علیرضا رجائی از سوی شورای نگهبان و بدستور بیت رهبری و شورای نگهبان به مجلس ششم تحمیل شد، در مجالس بعدی با همان دوپینگ شورای نگهبان و بیت رهبری ادامه حضور یافت. چند صباحی هم رئیس مجلس شد اما درآنجا نیز ناتوانی اش فورا آشکار شد و خیلی زود گفتند بیا پائین که بیش از این خراب نشوی!

حداد عادل که مایل بود روحانی او را وزیر علوم و یا آموزش و پرورش کند، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس است. مجلسی که حضور در آن را پس از انتخابات آینده باید به خواب ببیند. البته اگر دوباره دوپینگ نکند. خبرگزاری بی نیاز از معرفی "فارس" روز گذشته آخرین اظهار نظرهای حداد عادل را در مصاحبه ای که با او کرد منتشر کرد. انگیزه این مصاحبه بیم و هراس از تشکیل یک فراکسیون مستقل از فراکسیون های کنونی مجلس با نام "اعتدال و تدبیر" برای حمایت از دولت روحانی و خنثی کردن کارشکنی های فراکسیون اصولگرا و فراکسیون وابسته به مصباح یزدی و سپاه بنام "جبهه پایداری" بود. حداد عادل دراین مورد گفت: اگر عده ای اراده کرده باشند فراکسیون جدیدی تشکیل بدهند و چنین روشی را در پیش بگیرند، کسی نمی تواند مانع آنها بشود. حداد عادل تا اینجا "شیره را خورد و گفت شیرین است". حالا بخش مفصل تر مصاحبه او را که مربوط به تحلیل انتخابات 92 و پیروزی حسن روحانی را بخوانید تا رقابت او با وزیر اطلاعات کم عقل دولت احمدی نژاد "مصلحی" را بیشتر درک کنید.

 

« یکی از نامزدها تنها با هفت دهم درصد، بیش از 50 درصد به ریاست جمهوری انتخاب شد. یعنی اگر سیصد هزار رای جابجا می‌شد انتخابات به دور دوم می رفت. این خیلی مهم بود چرا که از سال 88 اهل فتنه و همدستان و پشتیبانان خارجی آنها تبلیغ کرده بودند که در انتخابات سال 88 تقلب صورت گرفته است. ملت ایران با حضور در انتخابات ثابت کرد که این تهمت را باور ندارد. اگر ملت تصور می‌کرد که دولت اهل تقلب است، دلیلی نداشت که از انتخابات استقبال کند. همان دولتی که انتخابات سال 88 را برگزار کرده بود انتخابات سال 92 را برگزار کرد و این انتخابات بطلان عملی تهمت تقلب بر نظام بود. از این جهت بسیار پیام مثبتی داشت. البته از عجایب روزگار این است که همان کسانی که بر طبل ادعای تقلب می‌کوبیدند مدعی شدند که این انتخابات سالم ترین انتخابات دنیاست و حتی به سخن مقام معظم رهبری که فرموده بودند رای مردم حق الناس است استناد کردند اما همان اشخاص به صحبت رهبری در نماز جمعه 29 خرداد 88 که فرموده بودند نظام اسلامی اهل خیانت نیست استناد نکردند.

این انتخابات در عین حال که صداقت نظام را اثبات کرد، سیاسی کاری برخی از سیاستمداران حرفه‌ای را هم ثابت کرد که وقتی نتیجه انتخابات به نفع آنها باشد مدعی سلامت انتخابات می‌شوند اما اگر نتیجه را نپسندند نظام را به تقلب متهم می‌کنند. بنده فکر می‌کنم که اگرچه نتیجه انتخابات پیروزی نامزدهای اصولگرایان نبود اما پیروزی اصلاح طلبان هم نبود و عملا نادرستی ادعای کسانی را که نظام را به تقلب متهم می‌کردند اثبات کرد. دوران آقای روحاتنی اگرچه از نظر ایشان دوران تدبیر و امید است، اما من این دوران را دوران «بیم و امید» می‌نامم.»

این سخنان نیازی به تفسیر برای اثبات مقایسه حداد عادل با مصلحی دارد؟

همه میدانند که 4 سال دوم ریاست جمهوری کودتائی احمدی نژاد فاجعه 4 سال اول ریاست جمهوری او را تکمیل کرد و حداد عادل از تائید کنندگان این 8 سال بود. بویژه 4 سال اول که داماد آقای حداد عادل "مجتبی خامنه ای" حامی پشت صحنه احمدی نژاد بود.

طشت رسوائی آن 8 سال اکنون از بام افتاده است. و باز همه میدانند که نظام هیچ چاره ای جز برگزاری انتخاباتی که مردم در آن شرکت کنند نداشت. همه از نظر بین المللی و هم بحران داخلی. اما برای این عقب نشینی در برابر مردم نمی خواست تن به سکانداری کسی مثل هاشمی بدهد. با اما و اگر های بسیار به حضور روحانی در این انتخابات تن داد و امید داشت که جلیلی که همه نوع حمایتی از او می شد رای بیآورد که چنین نشد. حداد عادل خوب میداند که شورای نگهبان و باصطلاح اصولگرایان که همان راستگرایان جمهوری اسلامی اند فشار زیادی آوردند تا همان مقدار ارائی که حداد عادل مدعی است باطل شود و انتخابات به دور دوم کشیده شود، اما عقلای آن قوم هشدار دادند که اگر انتخابات دو قطبی شود و مردم هم ببینند که حکومت در اسارت است و نمی تواند تقلب کند، آنوقت روحانی در آن دوره با آرائی بسیار بیش از بالای 50 در صد رئیس جمهور خواهد شد و مقابله با او دشوارتر.

همه اینها را حداد عادل میداند. و حتی میداند که ارای واقعی روحانی در همین انتخابات نیز بیش از رقم اعلام شده بود.

حداد عادل برای توجیه کودتای سال 88 می گوید که انتخابات 92 نشان داد که در سال 88 تقلب نشده بود. پیدا کنید رابطه "باد" با "شقیقه" را!

 

 

پیک نت 26 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: