ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور:

خانم ها کار می کنند

آقایان تلویزیون می بینند! 
 
 
 
 

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در یک نشست خبری که در نهاد ریاست جمهوری و در ارتباط با شرکت در پنجاه و هشتمین کمیسیون زنان در سازمان ملل برگزار شد، از تلاش های دولت در جهت احقاق حقوق زنان در جمهوری اسلامی سخن گفت. او در این نشست از جمله گفت:

 نباید خود را از فضای مجازی و امکانات به روز مبتنی بر فناوری و علم محروم کنیم، چرا که این امکانات تاثیرگذاری زیادی دارد و با استفاده از آنها بلافاصله می‌توان بازخورد مخاطب را دریافت کرد.

در این نشست که ایران لاله افتخاری و حلیمه عالی شرکت داشتند‌ همه کشورها بر ضرورت پایان خشونت علیه زنان، تضمین مشارکت زنان در مناصب بالای سیاسی و مدیریتی معتقد بودند و بر آن تاکید می‌کردند.

در حاشیه برگزاری کمیسیون مقام زن در نیویورک دیدار مهمی با مدیر اجرایی سازمان ملل داشتیم، او اشاره کرد که آموزش در ایران و افزایش حضور دختران در دانشگاه‌ها می‌تواند الگویی برای کشورهای جهان باشد و ما نیز از وی به صورت رسمی دعوت کردیم تا به ایران سفر کند و با مشاهده وضعیت زنان ایرانی از نزدیک، واقعیت‌های زندگی آنها را بشناسند.

از زمان تشکیل دولت یازدهم شاهد تفاوت‌های فاحشی در برخوردهای صورت گرفته در حوزه گشت ارشاد بوده‌ایم. با پلیس امنیت تهران مکاتبه و درخواست بازدید از پشت صحنه گشت ارشاد را کرده‌ایم.

هر گونه برخورد با موضوع عفاف و حجاب باید فرهنگی و با حفظ کرامت انسان‌ها و با احترام به آنها به دور از امنیتی کردن موضوع باشد. البته برخی اوقات گفته می‌شود که باندهایی در جهت ترویج این موضوع فعال هستند.

قصد داریم لایحه‌ای برای حذف امکان ازدواج فرزند خوانده با سرپرست خود را به مجلس ارائه دهیم.

با توجه به آنکه بیشتر خانم‌های نماینده مجلس به حوزه انتخابی خود رفته‌اند، قرار است در اولین فرصت در زمینه بیمه زنان خانه‌دار جلسه‌ای را با آنان برگزار کنیم.

بدین منظور بررسی تطبیقی انجام شد تا بجای کاهش ساعت کار زنان که لایحه آن در مجلس است و منجر به حذف زنان از بازار کار می‌شود، ساعات کار منعطف برای زنان در نظر گرفته شود؛ البته احیای مهدهای کودک‌ نیز می‌تواند در رغبت زنان شاغل برای فرزندآوری موثر باشد. در کشور ترکیه تسهیلاتی برای کارفرمایانی که از زنان برای اشتغال استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

باید تلاش شود که کار خانه نیز به طورعادلانه بین زنان و مردان تقسیم شود، چرا که در حال حاضر مهمترین کار مردان در خانه خواندن روزنامه و تماشای تلویزیون است. این در حالی است که زنان پس از فراغت از اشتغال شیفت دوم کاری خود را در خانه آغاز می‌کنند.

در حال پیگیری اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج هستیم.

 

پیک نت 28 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: