ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

رسانه های غرب؛ فعلا سرگرم

جنجال بر سر همه پرسی کریمه اند

مارش اعتراضی

از سراسر اسپانیا

به پایتخت نزدیک می شود

اومانیته- ترجمه جعفر پویا

 
 
 
 
 

"ناوار" بخشی از ایالت باسک اسپانیا است. منطقه ای که اهالی ان با ثروتمندان  و مالکان سر آشتی ندارند و فعالانه از بی توجهی و انفعال دولت برای حل مشکلات اقتصادی  انتقاد می کنند و اعتراض  دارند.

همه احزاب سیاسی از دولت میخواهند  که سریعا مشکلات اقتصادی را حل کند. جوانان  به تاسیس دانشگاه های دولتی اصرار دارند، نظیر"دانشکده های اروپائی" با همان الگوی مضحک وخنده آور  .

واقعیت چیست؟

بسیار ساده است. 20 نفر ثروتمند اسپانیا بیش از 20 در صد جمعیت فقیر اسپانیا درآمد دارد. کارفرمایان با حمایت از صندوق بین المللی پول، کمیسیون اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا  "ترویکا" کارکنان و کارگران و کشاورزان را مانند تیم فوتبال یک باشگاه ورشکسته بین خود دست بدست می کنند. ترویکا(بانک مرکزی اتحادیه اروپا) خطرناکتر از گاو وحشی "تورو" اسپانیائی به مردم شاخ میزند .

 شرکتهای بزرگ چند ملیتی از پرداخت مالیات سرباز می زنند. نظر سنجی ها نشان میدهد که 85 در صد ازشعبه های بورس مادرید "کا. ث. 40" و"آی. بی. ای. اکس 35" در پناهگاه مالیاتی به سر می برند. البته خانواده سلطنتی هم از همین دار و دسته جدا نیست. رسانه ها از انتشار این اخبار خوداری می کنند. 

جوانان مشکلات اجتماعی را درک می کنند اما می گویند ما حق داریم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرم. در ایالت"با سک" مانند ایالت "کاتا لونیا" تنش های گریز از مرکز در حال افزایش است که یکی از اثرات منفی ریاضت اقتصادی و میوه فاسد بحران اقتصادی اجتماعی در اسپانیا است. ما با یک فروپاشی کامل در اسپانیا روبرو هستیم:  بی اعتباری و عدم مشروعیت سلطنت "سانترالیسم" بی خالی شدن قانون اساسی از محتوای اصلی، بن بست مذاکرات بین سندیکاهای کارگران و دولت برای یافتن راه حلی برای بحران اقتصادی وغیره...

درشهر"پامپلونا "  فرقه محافظه کار "ابوس دئی" کلیسای کاتولیک را مانند یک دانشکده تاسیس کرد. این دانشکده مرکز تبلیغات این فرقه است.  این فرقه  در همه نهاد های از نفوذ خاص برخوردار است. در مادرید هم دختر پادشاه و هم ملکه اسپانیا؛ مانند خانواده مشابه در پرتقال، همه سوار یک قظاراند. قطاری سریع السیر برای فرار از محکومیت بدلیل فساد مالی.

البته ما کمونیست های باسک و دیگر ایالات اسپانیا برای مذاکره در مسائل اماده هستیم اما جنگ سالاران قدیمی هرگز قبول نمی کنند که با کارگران باسک و مادرید برای گفتگو پشت یک میز بنشیند.

 

در مقابل بیمارستان"پرنسیپ وینا" مرکز رادیولوژی و آزمایش خون ده ها تن ساعت ها در انتطار نوبت صف کشیده اند. اسپانیا در مرز نابودی است اما صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اتحادیه اروپا هنوز به آینده اسپانیا خوش بین هستند! کاهش قرارداد کار موقت از 80 روز به 56 روز و افزایش 20 درصد بر کارهای کوتاه مدت با حقوق کم با یک هفته کمتر نسبت  به سال   2007 مردم را به وخشت انداخته است. مردم بانک مرکز اتحادیه اروپا "ترویکا" را عامل اصلی این ویرانی می داند. خصوصی سازی بخش های خدمات اجتماعی از جمله بخش درمان و بهداشت خسارات جدی را بر جای گذاشته است. راهپیمائی گسترده و همگام کلیه سندیکاهای چپ کارگران و حزب کمونیست و احزاب چپ دمکراتیک برای اعتراض به سیاست های ریاضتی و احترام به ارزش های انسان از کلیه شهرهای اسپانیا بطرف مادرید آغاز شده است. آنها قرار است 22 مارس به مادرید برسند. مردم میگویند زمان مبارزه با بانکداران و کارفرمایان رسیده است. ما متحدا همگام با انها روبرو می شویم. گاو نر "تورو" از زمستان در وحشت است.

 

پیک نت 29 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: