ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

صالحی رئیس انرژی اتمی:

فعالیت اتمی نباید ایران را

لیبی و یا کره شمالی کند! 
 
 
 
 

پایگاه خبری- تحلیلی "آینده" پیرامون آغاز اجرای توافقنامه ژنو گزارش زیر را منتشر کرد. گزارشی که نشان میدهد بازندگان انتخابات 92 همچنان در آرزوی بازگشت آب رفته به جوی تحریم ها و موشک پرانی و چپاول اقتصادی و قبضه قدرت سیاسی با طرح باصطلاح دور زدن تحریم ها هستند. آینده نوشت:

 

سایت جهان نیوز در گزارشی که به این موضوع میپردازد نوشته است:"  نابودی ذخیره اورانیوم ۲۰ درصدی ایران، شاید بهترین خبری باشد که آنها طی سال های اخیر شنیده اند. نگرانی آنها از قرار گرفتن ایران در مرحله آستانه از بین رفت. آن نقاشی نتانیاهو در سازمان ملل که سوژه کارتونیست های دنیا شده بود؛ امروز به بخشی از تعهدات ایران تبدیل شد و دولت ایران امروز فرآیند از بین بردن ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد را کلید زد. نتانیاهو امروز یکی از خوشحال ترین افراد دنیاست. امروز روز اجرای برنامه اقدام مشترک است. برنامه ای که «حداقل» ۶ ماه طول خواهد کشید."

این در حالی است که رییس سازمان انرژی اتمی که قطعا تصمیمات مهمش با سطوسح عالی نظام هماهنگ است صبح زود در یک برنامه تلویزیونی گفت: "امروز از نظر ما روزی بلند و طولانی است که طی آن اقدامات ایران برای انجام توافق به انجام می رسد"

نکته ای که رسانه های افراطی روی آن تاکید زیادی دارند تعطیلی راکتور اراک است که به گفته آنان تا شش ماه دیگه قرار بود به بهره برداری برسد. این حرف دروغ بزرگ این رسانه هاست. راکتور اراک به  گفته صالحی هنوز بخش هایی از کار آن باقی مانده است و وارد مرحله تست سرد هم نشده است. خیلی از تجهیزات آن هنوز نصب نشده و هنوز کارهای عمرانی آن باقی مانده است. بعد از تکمیل ساخت آن حدود 7 الی8 ماه برای تست سرد و گرم آن نیاز است و بعد از آن باید سوخت وارد شود. با این صورت بندی، حداقل دو تا سه سال طول می کشد تا به مرحله عملیاتی شدن این راکتور برسیم."

از سوی دیگر ، این ادعا که رقیق سازی اورانیوم 20 درصدی ایران یک فاجعه است و  اسراییلی ها خوشحال ترین افراد از این اقدام هستند، این چنین از سوی صالحی پاسخ میگیرد که : "اساسا اصل کار ما برای تولید 5 درصد است و ما فقط برای سوخت راکتور تهران اورانیوم 20 درصدی را تولید کردیم که تنها چند زنجیره است و بعد از توقف کار 20 درصد، این زنجیره ها به تولید اورانیوم 5 درصدی می پردازند."

در آن سوی ماجرا، روزنامه "وطن" امروز کاملا سیاه چاپ شد و عنوان "هولوکاست هسته ای" را تیتر یک خود کرد و نوشت: "موافقتنامه ژنو در حالی که همچنان شمشیر و سپر حریف در دستش است، عملاً شمشیر و سپر ما را بر زمین نهاد، همانطور که حالا دیگر اعضای تیم مذاکره کننده نیز اذعان دارند کاری سخت و دشوار در پیش رو داریم. بندها و موادی در موافقتنامه وجود ندارد که با تکیه بر آنها از منافع مان و خطوط قرمزمان دفاع و صیانت کنیم. آنچه از این به بعد باید با تکیه بر آن کار را پیش ببریم اطلاع رسانی و رشد و تعمیق آگاهی عمومی ملت و بالا بردن حساسیت و نظارت ملی نسبت به صیانت از خطوط قرمزمان است."

جهان نیوز هم در بخش دیگری نوشت: "واقعیت چیز دیگری است و آنچه ادعا می شود چیز دیگر. و تاسف انگیز تر اینکه گفتن از این واقعیت نیز هزینه ساز است. انتقادات به تیم مذاکره کننده درباره اقدامات آنها در مذاکرات همواره با واکنش های تند مواجه شده است. طی ماه های اخیر بارها و بارها طرفداران دولت، منتقدان عملکرد هسته ای دولت را «تندرو» و «افراطی» نامیده اند. در اقدامی بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه نیز منتقدان خود را «همراهان اسرائیل» نامید. منتقدان متهم به صهیونیسم شدند و دست آخر این رئیس جمهور بود که منتقدان را «تازه انقلابی» و «کاسب تحریم» نامید."

این رسانه های تندرو که تنها هدفشان نگه داشتن پرونده ایران در شورای امنیت و ادامه و بدتر شدن تحریم های فعلی است، در مقابل این ادله هیچ پاسخی ندارند که مگر میشود در کشوری که سیاست خارجی اش با نظر و منویات رهبری هدایت میشود توافق و عملکردی به وقوع بپیوندد که موجب خوشجالی اسراییل و نتانیاهو شود؟

مگر این اراده نظام نیست که میخواهد بحران هسته ای کشور را حل کند؟ اگر فقط دولت در این زمینه اختیار دارد چرا احمدی نژاد در دوسال آخر، چنین اختیاری در پرونده هسته ای نداشت؟ این اختیار را چه کسی از او سلب کرده بود که او فاقد صلاحیت در این زمینه شده بود؟

اگر قرار است اسراییل خوشحال شود که در این هشت سال به خاطر رفتار رئیس دولت قبلی مانند کنفرانس دوربان 2، بسیار خوشحال تر بود. اتفاقا امروز روز عصبانیت اسراییل و تندروهای راست آمریکایی است، چرا که پرونده هسته ای ایران بدون جنگ و درگیری نظام به سوی حل شدن حرکت میکند و بدون شک حقوق هسته ای ایران که حق غنی سازی تا 5 درصد است به رسیمت شناخته  میشود، چنانچه صالحی امروز گفت: "مردم مطمئن باشند که فعالیت های هسته ای کشور با قوت انجام می گیرد و پرونده هسته ای ایران مثل لیبی و کره شمالی نخواهد شد، بلکه به شیوه خودمان در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت پیش می رود و مسایلی که در این چارچوب از جمله اجرای توافق ژنو مطرح می شود متوقف کننده فرایند هسته ای نیست"

 

پیک نت اول بهمن

 
 

اشتراک گذاری: