ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

لغو دعوت از ایران برای ژنو 2

حالا که دعوت را پس گرفتید

ما هم نمی خواستیم بیائیم! 
 
 
 
 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، در باره عقب نشینی دبیرکل سازمان ملل و پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس سوریه گفت:

ما قصد نداشتیم در اجلاس ژنو ۲ در سطح وزیر شرکت کنیم زیرا معتقد هستیم زمان دعوت برای حضور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خیلی دیر شده بود و قرار بود معاون وزیر امور خارجه در صورتی که دعوت جدی باشد شرکت کند. بنابراین متاسف هستیم که بان کی مون تحت فشار پذیرفت دعوت را خود را پس بگیرد.

پس گرفتن دعوت از ایران را به اظهار نظرهایی که در ایران شده است نسبت می‌دهند و این کاملا نشان می‌دهد که نمی‌خواهند بپذیرد که به دلیل فشاری که مشخصا از سوی آمریکا و برخی از گروه‌هایی که دستشان به خون مردم سوریه هم آلوده است این دعوت پس گرفته شده است و پس از این اقدام به دنبال توجیه اند. من این رفتار را در شان دبیرکل سازمان ملل متحد نمی‌دانم و باعث تاسف است که بان‌کی‌مون این رفتار را از خود نشان داده است.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز گفت: دعوت از ایران ابتکار آقای بان کی مون بود که تحت فشار پس گرفته شد. امیدوار بودیم ایشان دلیل واقعی پس گرفتن دعوت را بگوید.

ایران هیچگاه متقاضی حضور در اجلاس ژنو ۲ نبوده و وزیر امور خارجه و سفیر ایران در سازمان ملل صراحتاً این موضع را اعلام کرده بودند.

همواره چه به صورت صریح و چه به صورت تلویحی اعلام کرده بودیم که هیچ پیش شرطی را برای حضور در اجلاس ژنو ۲ نمی‌پذیریم.

پیک نت 2 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: