ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مجلس شورا و مجلس خبرگان

سرنوشت دو انتخابات را

لیست هاشمی تعیین میکند! 
 
 
 
 

سایت "نامه ‌نیوز" یادداشتی درباره انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان آینده نوشته است که خبرگزاری ایسنا نیز آن را عینا مخابره کرده است. بخش اول این گزارش به سوابق و موقعیت های هاشمی در جمهوری اسلامی اختصاص دارد که ما آن را حذف کرده ایم. بخش دوم به دو انتخابات برای دو  مجلس خبرگان و شورا مربوط است که در آن هسته هائی از واقعیت نهفته است و به همین دلیل ما آن را خلاصه کرده و منتشر می کنیم.

نامه نیوز می نویسد:

«جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری از لیست 50 نفره هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و نوشت هاشمی با همدستی آقای خاتمی به دنبال فتح مجلس شورای اسلامی آینده و خبرگان رهبری است.

آیت‌الله جنتی نیز در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: بعضی‌ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند طراحی می‌کنند و نقشه می‌کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند.

این سخنان نشان می‌دهد که جریان مخالف هاشمی رفسنجانی از هم اکنون به دنبال ایجاد یک هیاهوی رسانه‌ای برای مقابله با هاشمی هستند. این جریان به خوبی می‌داند که هاشمی به صورت قطعی در انتخابات مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.

هاشمی با سابقه 26 ساله حضور در هیئت رئیسه و سه سال ریاست مجلس خبرگان، نشان داده است که به خوبی فضای این مجلس و انتخابات آن را می‌شناسد. جریان مخالف هاشمی، که در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با شکست روبرو شد به خوبی می‌داند که آیت‌الله مهدوی کنی با توجه به کهولت سن و دلگیری از جریان اصول گرایی، تمایلی به حضور در انتخابات مجلس خبرگان ندارد.

هاشمی رفسنجانی که استاد شطرنج سیاستی است، استراتژی ویژه‌ای برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر دارد. او به دنبال آوردن دو فرد محبوب در جامعه به انتخابات  خبرگان است. حسن روحانی و سید حسن خمینی. حضور حسن روحانی و سید حسن خمینی در کنار آیت‌الله هاشمی می‌تواند پیروزی لیست مشترک این سه با سرلیستی هاشمی در تهران را قطعی کند و در کنار آن جذابیت این سه ضلع برجسته کشور می‌تواند سایر استان‌ها را نیز با تهران همراه کند.  ریاست دوباره هاشمی رفسنجانی بر مجلس خبرگان و نایب ‌رئیسی حسن خمینی می‌تواند گزینه مطلوب جریان دولت و این جریان باشد.

 

پیک نت 2 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: