ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

حجت الاسلام فاضل میبدی:

مجلس آینده جای آنهائی نیست

که فاجعه کنونی را آفریده اند 
 
 
 
 

این مصاحبه کوتاه را از حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی از روحانیون نواندیش و همسو با اصلاحات که در حوزه علمیه قم نیز تدریس می کند بخوانید. مصاحبه را "نواندیش" با وی انجام داده است:


گروهی که در دوره مسئولیتشان بر کشور در هشت سال گذشته، هزینه‌هایی گزاف را به ملت تحمیل کردند و مسبب اصلی بحران‌های متعدد فعلی هستند، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند موفقیت رقیب سیاسی خود را بربتابند و دقیقا به همین دلیل است که کار بزرگی چون توافق هسته‌ای را ناکامی و باج دادن معرفی می‌کنند. این در شرایطی است که همه می‌دانند توافق با ۱+۵ تصمیم نظام بود که البته با تدبیر، درایت و واقع بینی دولت یازدهم به دست آمد. آنهایی که این روز‌ها اعلام عزا می‌کنند، همان‌هایی هستند که  تحریم ها و قطع رابطه با دنیا و در نتیجه کوهی از مشکلات را به کشور تحمیل کردند، به طوریکه «دغدغه معیشت» مهم‌ترین دغدغه این روزهای کشور شده است.

مهم نیست که دولت چه کاری باید انجام بدهد. آنچه اهمیت دارد، این است که ملت باید تکلیف خود با چنین گروهی را مشخص کند تا آن‌ها نتوانند رفتارهای ضرر رسان خود را تکرار کنند.

 

منظورتان انتخابات و مشخصا انتحابات مجلس است؟

صد در صد! مردم باید بدانند که افرادی که به طور آشکار مصالح سیاسی و جریاتی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند، تحت هیچ شرایطی نباید صندلی‌های بهارستان را در اختیار خود ببینند. به همین دلیل باید با پشت کردن به آن‌ها فرصت را از آن‌ها بگیرند. عده‌ای دنبال این هستند  تا شرایطی به وجود بیاورند که منافع  افرادی چون بابک زنجانی با تهدید مواجه نشود. سئوال این است که آقای روحانی باید در چند جبهه مبارزه کند؟ با این همه مشکل داخلی و خارجی، رئیس جمهور که نمی‌تواند وقت و انرژی خود را صرف مسایل اینچنینی کند. به همین دلیل باید همه چیز را با مردم در میان بگذارد تا آن‌ها تکلیف چنین گروه‌هایی را تعیین کنند.

 

به نظر شما اولویت اصلی دولت باید رسیدن به چه هدفی باشد؟

دستگاه دیپلماسی دولت در همین مدت کوتاه نشان داده که کاربلد است و کارنامه‌ای کاملا درخشان از خود برجای گذاشته است. آقای جنتی  هم در مقام وزارت ارشاد کارهایی انجام داده که همه را به آینده فرهنگی جامعه امیدوار کرده است. خوشبختانه ماهیت افراطیون برای مردم روشن شده است.

 

پیک نت 5 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: