ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روزنامه نگار معروف ترک: روحانی ستاره "داووس" بود

مقایسه روحانی و اردوغان

در سرمقاله روزنامه "حریت" ترکیه 
 
 
 
 

روزنامه "حریت" چاپ ترکیه متن گفتگوی"ارطغرل اوزکوک" روزنامه نگار سرشناس ترکیه با حسن روحانی در حاشیه اجلاس "داووس" با عنوان "ستاره امسال داووس، روحانی بود" را در صفحه نخست خود منتشر کرد.

اوزکوک در سرمقاله روز جمعه خود در این روزنامه با اشاره به اینکه به همراه تعداد کمی از روزنامه نگاران، فرصت گفتگوی زیبایی را با حسن روحانی یافتیم نوشت:

روحانی در این دیدار همه ما روزنامه نگاران را تحت تاثیر قرارداد. با دیدن روحانی در لباس مخصوص این احساس به من دست داد که وی نیز همانند دیگر روحانیون است.

حریت این جمله روحانی در گفتگو با "اوزکوک" را برجسته کرد "در قانون اساسی ایران، استقلال قوا، اصل است. سیاست خارجی را دولت مدیریت می کند. مردم به من برای اجرای سیاست های میانه رو و اصلاحات رای دادند.

اوزکوک در سرمقاله خود در باره مصاحبه اش با روحانی نوشت: سئوالات به زبان انگلیسی پرسیده شد. یعنی ترجمه همزمان نبود. یکی از ویژگی هایش که توجهم را جلب کرد، پاسخی بود که در ارتباط با اسراییل داد. اسلوب وی با اسلوب لحظه ای اردوغان در داووس بسیار متفاوت بود. خیلی گشاده رو و خنده رو است. وقتی از ترکیه و اردوغان سخن می گفت، بسیار دقت می کرد. واضح بود که به سفر اردوغان به ایران اهمیت می دهد.

 

پیک نت 6 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: