ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دستمزد رسمی

جراحان کم است 
 
 
 
 

با سلام- انعکاس خبری از "خانه ملت " با تیتر بزرگ و در صفحه اول تحت عنوان " پزشکان زیر زمینی تهرانی مردم را سر کیسه می کنند " به هیچ وجه شایسته روزنت وزین  پیک نت نبود. در وا نفسای ایران در هر حرفه ای شاهد حضور افراد سود جو هستیم ولی در خصوص پزشکی باید محتاطانه تر بر خورد کرد.

1- من به خاطر نمی آورم که در خبری به احمد جنتی " ا.ج " و به حسین شریعتمداری " ح.ش " و به حسن طایب "ح . ط" و بابک زنجانی "ب. ز " و غیره گفته باشیم .

2- در این گزارش اطلاعی مبنی بر هزینه عمل جراحی که فی المثال " م.ع  و ی.ن. در جراحی قلب و ع.ر ش.ر. در جراحی مغز و اعصاب که همگی بنا به گزارش " خانه ملت " متخصصین حاذق و توانا ذکر شده اند در دست نیست.

3- در این گزارش هیچ اطلاعی مبنی بر مقدار پولی که بیمه اجتماعی به یک جراح در قبال یک عمل جراحی بسیار حیاتی می پردازد در دست نیست.

4- همان گونه که به خاطر تحریم اقتصادی بسیاری از داروهای حیاتی آن هم به دست سودا گران ناصر خسرو که هیچ کدامشان دکتر داروساز نمی باشند فروخته می شود نباید انتظار داشت که یک  جراح  و تیمش و بیمارستانی که عمل در آنجا صورت گرفته به دستمزد نا قابل دولتی اکتفا کند.
5- در ترکیه نیز وضعیت به همین موال می باشد. دولت اردوغان به عنوان مثال برای فلان عمل جراحی قلب قیمتی را تعیین کرده ولی عملا در هیچ بیمارستانی آن عمل جراحی با قیمت دولتی غیر ممکن است و پزشکان مجبور می شوند ما به التفاوت را از بیمار مطالبه کنند.

در این مورد می توان صفحه ها نوشت. ولی شکی نداشته باشید مادام که معضل تحریم و معضلات اقتصادی در ایران حل نشود و سیاست های بهداری واقع گرایانه نشود خود شما نیز بابت عمل جراحی مغز و قلب و غیره خیلی بیشتر از 30-60 میلیون تومان خواهید پرداخت. با کمتر از ده میلیون میشه یه کلیه در ایران خرید.

 

پیک نت: این خواننده عزیز باید نامه خود را برای خانه ملت می نوشت نه پیک نت که خبر را منتشر کرده است. و ای کاش ایشان تحصیلات و همان اول اسم و فامیل خود را می نوشت تا نامه بدون نام منتشر نشود. ما همانگونه که خبر خانه ملت را منتشر کردیم، نامه این خواننده را نیز منتشر کردیم. نه در باره خبر نظر و تحلیل اختصاصی داریم و نه در باره این نامه نظر کارشناسانه داریم.

 

پیک نت 8 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: