ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه با محمدرضا عارف

مشارکت 80 در صدی مردم

سرنوشت مجلس آینده را باید روشن کند 
 
 
 
 

محمدرضا عارف  معاون اول دولت خاتمی و کاندیدای انصراف داده انتخابات 92 به نفع حسن روحانی در حاشیه دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد،گفت: هنوز تلاش من برای تشکیل حزب  به جایی نرسیده است. بیشتر باید احزاب موجود را حمایت کرد، اما در حال بررسی برای دریافت مجوز حزب هستیم. فعلا تقاضای راه‌اندازی یک روزنامه را کرده‌ایم.

حقوق شهروندی از مطالبات اصلی مردم است.  من از این دولت تقدیر می‌کنم که منشور حقوق شهروندی را تدوین کرد و آن را به رای ملت گذاشت و از آنها نظرخواهی کرد.

با نگاه کلی به حقوق شهروندی این سند هنوز در خصوص حقوق مدنی، اجتماعی و سیاسی جای کار دارد. مهم‌تر از حقوق شهروندی چگونگی اجرایی کردن آن است و باید تلاش کرد قانون تدوین شده اجرا شود که نیازمند نظارت مردم و نهادهای مدنی است.

عدم شرکت ۲۷ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ما باید به دنبال این باشیم که چرا این تعداد از افراد در انتخابات شرکت نکرده‌اند و باید شرایط رابرای حضور آنان در انتخابات بعد فراهم بکنیم و امیدوارم با تفکر اصلاح طلبی و همکاری‌هایمان در انتخابات آتی مجلس، به کف ۸۰ درصدی مشارکت مردم برسیم. احساس می‌کنم برای این رویکرد مهم‌ترین مسئله تقویت احزاب همسو است و با توجه به شرایطی که احزاب با آن روبرو هستند و در امور اجرایی کشور نقش محدودی دارند باید براساس سیاست‌های روشن و شفاف حرکت جبهه‌ای را در برنامه خود قرار دهیم.

متاسفانه تشکل‌های نوجوانی که در زمان دولت اصلاحات شکل گرفتند در ۸ سال اخیر ضربه‌ای جدی خوردند و چاره‌ای جز اولویت دادن به تقویت آن‌ها نداریم. البته باید از تشکیل تشکل‌های جدید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی استقبال کنیم.

مجلس آینده باید مجلسی پرسشگر، دانا و مقتدر باشد، این مجلس باید طوری باشد که دولت را نیز حمایت کند.

مهم‌ترین ضربه‌ای که اصلاح طلبان خوردند از پراکندگی بود که هر کس خود را محور می‌دانست باید از فرد محوری بپرهیزیم چرا که تفکر اصلاح طلبی فرد محور نیست.

 

پیک نت 12 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: