ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی:

یک عده کم سواد

منتقد توافقنامه ژنو شده اند 
 
 
 
 

حسن روحانی روز گذشته (سه شنبه) در جمع روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فنآوری و مراکز آموزش و تحقیقات حضور یافته و از دانشگاهیان خواست وارد میدان شوند و کنار ننشینند. بخشی از سخنان وی در انتقاد به تب "دکترا" در دانشگاه ها بود و بخش دیگری متوجه مقابله با فضای امنیتی در دانشگاه ها. او با خط قرمز در علوم سیاسی مخالفت کرد و در زمینه توافقنامه اخیر ژنو ضمن در خواست از استادان و دانشمندان برای ورود به صحنه نقد و نظر و راهنمائی دولت گفت: چرا یک عده کم ‌سواد بیایند حرف بزنند اما استادان، دانشمند ما، بزرگان دانشگاه ما نظرشان را خصوصی برای من بنویسند؟ در بخش دیگری از این سخنرانی، روحانی با انتقاد از فضای امنیتی در دانشگاه ها گفت: یک عده شده اند متولی و از نظر آنها همه مردم  مورد شک و تردید هستند. شما چه کاره هستید که خودتان را متولی همه چیز می‌دانید؟ با یک شعار، متولی می‌شوند، با یک چهره و قیافه متولی می‌شوند . به چه مناسبت شما دلسوزتر از دیگران هستید؟

درباره فضای ورزش در دانشگاه ها نیز روحانی گفت:  باید فضای لازم برای ورزش خصوصاً برای دختران ما که فضا برای آنها در این زمینه شاید کمتر از پسران است، فراهم شود.

در ارتباط با آگاهی و اطلاع مردم از آنچه در جامعه و حکومت می گذرد و درک عمومی از مخالفان و کارشکن ها نیز روحانی گفت: اکثریت قریب به اتفاق جامعه خوب می‌بیند و خوب می‌فهمد. من در بخش آسایشگاه‌ها جانبازهای عزیز هم دیدم آنها خیلی دقیق می‌دانند چه خبر است. می‌دانند کی‌ها کارشکنی می کنند و دارند چه می‌کنند. همه ما می‌دانیم.

مشروح این سخنرانی را در همین شماره پیک نت می خوانید. 

پیک نت 16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: