ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگو با مهندس محمد غرضی

احمدی نژاد یک کارهائی

در انتخابات 88 کرد! 
 
 
 
 

با مرگ حبیب الله عسگراولادی مسلمان (پدر خوانده موتلفه اسلامی) و قرار گرفتن محمد رضا باهنر در راس جبهه  راست "رهروان رهبری"، رقابت برای دبیرکلی موتلفه اسلامی جالب شده است. بویژه که دیگر با چهره هائی مانند بادامچیان و محمد نبی حبیبی (عضو ارشد رهبری و دبیرکل موتلقه) نمی توان نقش آفرین سیاسی در جمهوری اسلامی شد. مرگ علی اکبر پرورش نیز به این رقابت دامن زده است. دو رقیبی که برای در اختیار گرفتن رهبری موتلفه اسلامی پیشتاز شده اند نخست محسن رفیقدوست است که این روزها به بهانه های مختلف سخنرانی و مصاحبه می کند و چند روز پیش هم برای بازاری ها سخنرانی کرد و دیگری محمد غرضی است که سالها وزیر پست و تلگراف (مخابرات) بود و رابطه بسیار نزدیکی با عسگراولادی داشت.

مهندس غرضی کم سواد نیست، همان اندازه که رفیقدوست بی سواد است و ادای "داش مشدی" های دهه 40 را در می آورد.

با این مقدمه بخش هائی از آخرین گفتگوی مهندس غرضی را می خوانید که با سایت "نامه نیوز" انجام داده است. غرضی یکی از نامزدهای انتخابات 92 هم بود که البته برای نمایش و خالی نماندن یکی از صندلی های جناح راست به میدان آمده بود.

غرضی در این مصاحبه مواضعی نزدیک به آخرین مواضع مرحوم عسگراولادی اتخاذ کرده گفته است:

 

* نظراتی در مورد سینما دارم. به جشنواره فیلم فجر رفتم و مطالب خود را بیان کردم. فیلم «با دیگران» را دیدم که کار بسیار خوبی بود و به موضوعات اجتماعی پرداخته بود.

 

* اصل توزیع سبد کالا خوب است و آقای روحانی چاره‌ای جز این ندارد و باید کالا را به دست مردم برساند. توزیع یارانه نقدی در دوره گذشته غیرکارشناسی بود و اثرات منفی داشت. این امر باعث ایجاد تورم شد؛ لذا توزیع کالا راهکاری برای مقابله با تورم و تصمیم مناسب است.

 

* دولت در مورد نحوه توزیع سبد کالا دچار مشکل شده است. شناختن طقات اجتماعی کار بسیار سختی است و نیاز به چندین سال بررسی دارد ولی در مقابل، حق مردم هم این است که با آنها برخورد مناسبی صورت بگیرد.

 

* بهترین دستاوردی که جامعه ایران در سال 92 داشت برگزاری انتخابات گسترده و ایجاد آرامش در کشور بود و مردم از اینکه دیگر میان دولت و قوای دیگر درگیری و کشمکش نیست، خشنود هستند و آرامش در جامعه حاکم شده است. در عرصه بین‌المللی نیز شمشیر آمریکا شکسته شد و تهدیدهای نظامی علیه ایران از بین رفت. امیدوارم دولت بتواند آرامش به ارمغان آمده در سطح داخلی و بین‌المللی را تداوم بخشد. دولت در حال حاضر در همین مسیر گام برمی‌دارد؛ ان‌شاءالله موفق خواهد شد و پایداری خود را به اثبات برساند.

 

* انتخابات سال 88 و حوادث پس از آن دو بازنده داشت که یکی آقای مهندس موسوی و دیگری آقای احمدی‌نژاد بود و تنها برنده آن مردم بودند. احمدی‌نژاد به دلیل کارهایی که در انتخابات سال 88 کرد چهار سال دوم دوره ریاست جمهوری خود را به سختی گذراند. تمام خواسته‌های احمدی‌نژاد در این مدت واژگون شد. آقای موسوی هم اگر دندان روی جگر می‌گذاشت، شاید با چهل میلیون رای رئیس‌جمهور بعدی بود. البته این نظرات بنده است.

(پیک نت: امروز هم اگر انتخاباتی برگزار شود و موسوی نامزد آن انتخابات شود، همان می شود که آیت الله دستغیب ماه گذشته گفت. یعنی موسوی 40 میلیون رای دارد.)

* مسئولان باید بدانند که مردم به دنبال درگیری نیستند. چه در سال 78 و چه سال 88 مردم پس از مدتی عقب‌نشینی کردند.

* امروز جامعه به حالت تعادل رسیده است و اگر افراد به دنبال مسائلی مانند رفع حصر هستند، بهتر است به جای مطرح کردن این موضوع میان مردم، در محافل سیاسی به حل و فصل این مسائل بپردازند چرا که هزینه کمتری دارد. اگر این مسئله حل شد، نباید دوباره با هم درگیری داشته باشیم، بلکه باید به سمت توسعه پایدار برویم که نسل‌های بعدی به ما ایراد نگیرند.

 

پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: