ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

صالحی رئیس انرژی اتمی

نیروگاه اتمی بوشهر

برای دو هفته متوقف شد 
 
 
 
 

رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران به تاسیسات فردو و اراک نیاز ندارد، گفت: معتقدم اصلا نباید به این اظهارات وقعی گذاشت. ما کارمان را انجام می‌دهیم و منتظر نیستیم که به اظهارات دیگران گوش دهیم.

 

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آیت الله خمینی، به سئوال خبرنگاران پاسخ داد. او گفت:

 

توقف غنی‌سازی به معنای تعلیق داوطلبانه است. سانتریفیوژهایی که بیست درصد تولید می‌کردند پس از تعلیق این روند به تولید اورانیوم تا غنای پنج درصد مشغولند.

در راکتور اراک تصمیم بر این گرفته شد که برخی تجهیزات اصلی مثل پمپ‌های اولیه و چند تجهیزات دیگر طی شش ماه آینده نصب نشوند. طبق برنامه سازمان هم قرار نبود این تجهیزات در این مدت نصب شوند.

درباره مذاکرات ایران و آژانس که قرار است 19 بهمن (10 روز جلوتر از آغاز مذاکرات نهائی اتمی) در تهران برگزار شود نیز صالحی گفت: ما با آژانس تفاهمی در شش بند داشتیم که تقریبا تمام این شش بند انجام شده است و بخش‌های کمی از آن باقی مانده که تا پایان مهلت سه ماهه خود انجام خواهد شد. میزان بازدیدها به دلیل تعلیق‌هایی که انجام گرفته بیشتر شده است.

- آمانو اعلام کرده است در مذاکره با ایران موارد جدیدی را مطرح خواهد کرد

صالحی: بخشی از این موارد مربوط به مطالعات ادعایی بوده است که از قبل مطرح بوده‌اند. ما صحبت‌هایی داشتیم که بر اساس همان صحبت‌ها مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

نیروگاه بوشهر نیز برای تعویض سوخت نیروگاه از امروز به مدت دو هفته متوقف شد.

 

پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: