ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار دانشجویان با هاشمی

سر نخ گروه های تندرو

به جاهای دیگری وصل است! 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور که بمناسبت سالگرد انقلاب 57 انجام شد گفت:

 

هیچ کس نباید به بهانه دفاع از اسلام، زبان‌ها را برای گفتن و گوشها را برای شنیدن ببندد.

متأسفانه عده‌ای که به قول معروف کاتولیک‌تر از پاپ هستند، دستورات رهبری را به گونه‌ای اجرا کردند که با هدف ایشان کاملاً متفاوت است.

متفکرین اگر به ظاهر تسلیم دستورات متعصبین شوند، در باطن آن می‌شود که وقتی به زور از گالیله تکذیب کشف علمی‌اش را می‌خواستند، عصایش را به زمین ‌کوبید و ‌گفت: تو می‌ چرخی و من راز تو را می ‌دانم.  با تقویت تعصبات کورکورانه مذهبی، کشتن انسانها وظیفه شرعی بعضی‌ها می‌شود که در هیچ فرهنگ و تمدنی پسندیده نیست.

هاشمی با اشاره به تحولات مصر و تونس گفت:

مردمی که از استبداد خسته شده بودند، پس از پیروزی در مبارزه، وقتی تندروی‌ها و کینه‌های مذهبی را دیدند، الان به برگشت یک نظامی دیگر روی خوش نشان می‌دهند. همان گونه که در ایران هم تندروهای مشروطه باعث شدند کشور زیر چکمه قزاقی خشن برود.

سرنخ گروههای تندرو به جاهای دیگر بسته است که همیشه در مسایل سیاسی، اقتصادی، و حتی نظامی جامعه را ملتهب می‌کنند.

تجزیه ‌طلبی، شورش‌های کور و ترور شخصیت‌های مؤثر نظام، برنامه تندروها بود که با رهبری امام راحل و وفاداری مردم شکست خوردند.  آنها نمی‌توانند در فضای اعتدال نفس بکشند و همیشه می‌خواهند آب‌ها را گل‌آلود و فضا را غبارآلود کنند.

هاشمی رفسنجانی به پرسش‌های مکرر دانشجویان درباره حصر موسوی و کروبی، بازنشستگی پیش از موعد استادان و ستاره دار شدن دانشجویان و مذاکرات ژنو پاسخ داد و گفت:

اگر منطق، در گفتگوهای داخلی و خارجی حاکم شود، مردم ایران با حقانیت تاریخی خویش پیروز واقعی هستند و موانع فرعی نمی‌تواند خللی در اراده آنان برای فتح قله سعادت ایجاد نماید.

شاید با دشمن‌تراشی و مظلوم‌نمایی بتوان بر امواج احساسات سوار شد، امّا مردمی که به بلوغ سیاسی رسیده باشند، خیلی زود هوشیار می‌شوند و برای جبران اشتباهات اقدام می‌کنند.

در زمانی که مسؤولان اجرایی برای عوام ‌فریبی بودجه‌های عمرانی کشور را صرف هزینه‌های جاری می ‌کردند، در دانشگاه آزاد اسلامی نیز پروژه‌های عمرانی را تعطیل کردند.  دربارة مذاکرات ژنو نیز اگر غرب بهانه ‌گیری نکند، در یک جلسه تمام مسایل حل می ‌شود.

دراین دیدار تعدادی از دانشجویان دانشگاههای خوزستان، گلستان، خراسان، آزاد اسلامی، فارس و تهران، ضمن شرح اوضاع سیاسی دانشگاه ها در استان های کشور،  دیدگاههای خود را در ارتباط با مسایل مختلف مطرح کردند.

 

پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: