ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سیمای ضرغامی

همچنان احمدی نژادی است!

سیما پروانه گهر (پویس- خلاصه شده)

 
 
 
 
 

رفتار چهارشنبه شب عزت الله ضرغامی در خصوص انتخاب مجری توسط حسن روحانی و موضع گیری وی بعد از این برنامه از طریق نگارش نامه به هیئت نظارت، ما را نگران حال و حافظه رییس صدا و سیما می‌کند. آیا وی فراموش کرده شبی را که محمود احمدی نژاد همراه با مهدی کلهر- مشاور رسانه‌ای اش در آن زمان- به صدا وسیما آمد و برنامه تلویزیونی خود را با حضور کلهر به عنوان مجری برنامه انجام داد؟ در آن زمان ضرغامی نگران مسئولیت‌‌های حرفه‌ای و قانونی خود نبود. از دورانی سخن می‌گوئیم که سیما تبدیل شده بود به روابط عمومی قوه مجریه.

حکایت از حمایت‌‌های‌‌ بی دریغ عزت الله ضرغامی از محمود احمدی نژاد بسیار است. حکایت پوشش همه جانبه و سنگ تمام سفرهای استانی – بخوانید تبلیغاتی- محمود احمدی نژاد. حکایت مراسم پرشکوه وداع احمدی نژاد با ساختمان پاستور و تجلیل در سالن همایش‌‌های صدا و سیما. حکایت حذف تمامی منتقدان منصف و غیر منصف احمدی نژاد از رسانه ملی. حکایت کوبیدن خانه ملت تنها به جرم اعتراض به‌‌ بی قانونی‌‌های دولت وعده ها. حکایت برنامه‌‌های گفتگوی خبری احمدی نژاد .

شب‌‌هایی که محمود احمدی نژاد در رسانه ملی حاضر می‌شد و در برابر  لبخندها و سرتکان دادن‌‌های به نشانه تایید تمام نشدنی مرتضی حیدری از آمارهای جامعه‌ای می‌گفت که مملو از رفاه و خالی از بیکاری و تورم و فقر بود. و شما در حین تماشای این برنامه از خود سوال می‌کردید که این آقا رئیس کدام "جمهور" است که این آمارهای رویایی را میدهد؟

گفتگوهائی که بیشتر شبیه یک شوی تلویزیونی بود که در آن شعور مخاطب مورد تمسخر و توهین قرار می‌گرفت.

صدا و سیما چهارشنبه شب صحبت رییس جمهور را یک ساعت و نیم به تاخیر انداخت و حاشیه‌‌های زیادی را ایجاد کرد. در نهایت با یک ساعت و نیم تاخیر برنامه آغاز شد و بعد  از آن نیز از رسانه‌‌های رسمی و غیر رسمی اعلام شد که مجری مورد نظر روحانی ، مورد نظر رئیس سازمان صدا و سیما نبوده است و به این دلیل شب گذشته برنامه با تاخیر آغاز شد. حسن روحانی نیز در ابتدای این برنامه با کنایه‌ای ظریف از مردم بابت تاخیر در شروع برنامه عذرخواهی کرد و خطاب به آقای روحانی نژاد و خانم پوریامین اعلام کرد که از حضور آن‌‌ها در برنامه خرسند و خوشحال است تا مشخص شود که با این حضور این دو مجری در برنامه رییس جمهور از جانب ریاست صدا و سیما مخالفت شده بود.

با نگاهی عمیق تر می‌توان به اصرار روحانی برای انتخاب مجری حق داد. روحانی اصرار داشت در گزارشی که قرار است به مردم بدهد حاشیه‌ای از طرف مجری ایجاد نشود چرا که دولت در روزهای اخیر روزگار پرحاشیه‌ای را گذرانده بود.

ادبیات رییس جمهور تدبیر و امید در یک سخنرانی کمی تند شد  و برخی منتقدانش را با الفاظی خظاب کرد که شایسته رییس جمهور معتدل یازدهم نبود و این ادبیات اعتراض‌‌های مختلفی را در پی داشت. بعد از شائبه‌‌های ایجاد شده از اظهارات رییس جمهور در خصوص جامعه دانشگاهی در دانشگاه شهید بهشتی  و فشاری که بر دولت به خاطر مسئله برف شمال و اشکالاتی که در توزیع سبد کالا- که چهارشنبه شب روحانی در مقام رییس جمهور بابت شیوه اجرای آن از مردم عذرخواهی کرد- گزارش شب گذشته باید در فضایی آرام به مردم ارائه می‌شد و رسانه ملی باید این مسئله را درک می‌کرد.


در همه دنیا مرسوم است که روسای جمهور با مردم گفتگوهای منظم دارند اما رسانه ملی در مقابل این شرایط دولت تنها به خاطر ممانعت از پیاده سازی نظر رییس جمهور، کار را به جایی رساند که برنامه با یک ساعت و نیم تاخیر شروع شد.

بعد از آن نیز رییس صدا و سیما بلافاصله و  شبانه ، به هیئت نظارت بر صدا و سیما نامه نوشت و در آن تاکید کرد که آیا انتخاب مجری توسط روسای صدا و سیما کار درستی است یا خیر و درخواست اظهار نظر این هیئت را کرد.

عزت الله ضرغامی ، 8 سال رسانه ملی را در اختیار محمود احمدی نژاد قرار داد و این رسانه که رسانه حاکمیت است، لااقل در تمام طول دولت نهم و تا نیمه‌‌های دولت دهم، رسانه شخصی احمدی نژاد بود. حمایت‌‌های ضرغامی از احمدی نژاد به اندازه‌ای علنی بود که واگذاری غیر قانونی زمین‌‌های نمایشگاه بین المللی در روزهای پایانی دولت دهم به عنوان پاداش سخاوتمندانه احمدی نژاد به خوش خدمتی‌‌های ضرغامی تعبیر شد.

ضرغامی باید به این سوال مهم افکار عمومی پاسخ دهد که چرا سازمانی که اجازه می‌دهد یک رییس جمهور با مشاور رسانه‌ای اش برنامه اجرا کند، اجازه نمی‌دهد که رییس جمهور دیگری مجری خود را از بدنه خود سازمان انتخاب کند!

 

پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: