ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

22 بهمن در اصفهان

سردار ضرغامی، میدان دار

شعارهای جنگی شده بود!

 
 
 
 
 

امروز 22 بهمن است و من شاهد آنچه در میدان نقش جهان گذشت. مراسم سالگرد انقلاب در این میدان باید جشن پیروزی انقلاب می بود، اما نبود. روز سردار ضرغامی رئیس صدا و سیما و چند صد تن از اوباش مورد حمایت سپاه بود که در میان مردم پخش شده بودند. روز نظامیان بود. حتی حرفی از آقای خمینی هم نبود. میدان نقش جهان تبدیل به صحنه مانور نظامیان شده بود. خامنه ای شده بود "امام خامنه ای رهبر مسلمانان جهان". میکروفن سخنرانی دراختیار ضرغامی بود و شعار چماقداران وابسته به بسیج که میان مردم پخش شده بودند "وای اگر امام خامنه ای حکم جهادم دهد."

هیچکس از اهداف و نظرات بنیانگذار جمهوری اسلامی هیچ نگفت. کسی درباره ماهیت ضد دیکتاتوری و ضد استبدادی انقلاب چیزی نگفت. جمع مردمی که در نقش جهان جمع شده بودند شاید حدود 20 تا 30 هزار نفر بود که اکثریت آنها خاموش بودند و نسبت به شعارهای جنگی بی اعتناء. همان میدانی که خاتمی در سال 88 در همایشی که به نفع موسوی برپا شده بود یکصد هزار نفر را در خود جای داده بود.

سخنرانان به گونه ای جو سازی می کردند که انگار کشور در شرایط جنگی است و هر لحظه قرار است به ایران حمله شود. به تعداد زیاد و با هزینه ای بالا عکس های قد و نیم قد خامنه ای با کیفیت خیلی خوب میان پسر بچه های 10 -12 ساله  توزیع می شد به این شرط که آنها را بالای سرشان بگیرند و شعارهای جنگی را تکرار کنند. در حالی که مردم هفته گذشته برای دریافت سبد ناچیز کالا عمق فقر و نیاز را در صف های طولانی در همه شهرهای ایران به نمایش گذاشتند.

فهمیدم افراطی ها جائی میان مردم ندارند و دست و پای زیادی میزنند.

نزدیک به هفتاد در صد رای دهندگان خرداد 92 در اصفهان به روحانی رای دادند. سناریوئی که با بر زدن چماقدارها و بسیجی ها در میان مردم در میدان نقش جهان اجرا شد از طرف مخالفان دولت بود. راستی امروز سردار ضرغامی ستایش جانانه ای هم از " علی اکبر پرورش" از سران حجتیه اصفهان کرد که هنوز به سالمرگش نرسیده ایم.

 

پیک نت 23 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: