ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

24 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی در 22 بهمن

دولت، تا پای جان

پای شعارهایش خواهد ایستاد

 
 
 
 

فرازهائی از سخنرانی حسن روحانی در راهپیمائی 22 بهمن :

 

انقلاب برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند و در پی آن بود که مداخلات ناروا و نابجا و غلط آمریکا را در سرزمین ایران پایان ببخشد.

رژیم کودتا به مردم ما آزادی بیان و آزادی رأی نمی‌داد و رأی و نظر مردم در اداره کشور مداخله نداشت. این تحقیر بزرگی بود در برابر یک ملت تاریخ‌ساز و بزرگ ایران. مردم می‌خواستند در این انقلاب اداره کشور با نظر و رأی آنها اداره شود؛

خرداد امسال مردم ما در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری، حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند. پیام اصلی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد این بود که اولاً به دنیا اعلام کنند مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و هر گونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند، در چارچوب مردم‌سالاری دینی می‌خواهند و در نهایت برای مردم تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.

پیام دیگری که مردم در ۲۴ خرداد دادند این بود که خواستند به دنیا بگویند ما از دولتی حمایت می‌کنیم که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی امیدها را زنده کند. راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکا به مردم خود، امکانات داخلی، قابلیت‌های داخلی و با تعامل زنده در برابر جهان و تعامل سازنده ادامه خواهند داد.

این دولت تدبیر و امید برخاسته از اراده مردم است، بر همین اساس شکل گرفته و یک بار دیگر این دولت با مردم عزیز پیمان می‌بندد که بر اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظرات مردم، منویات مقام معظم رهبری، خواست ملت بزرگ، عزت و سربلندی کشور پافشاری خواهند کرد و این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی می‌کند. 

این دولت در فکر حاکمیت قانون در سراسر این سرزمین است. این دولت با قانون‌گریزی مقابله خواهد کرد. دولت برغم اینکه ماه‌های اولیه کارش بود و تدوین بودجه جامع برای او سخت بود. اما تلاش کرد تا حتی یک روز از قانون تخلف نکند و در نیمه آذرماه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

این دولت به هماهنگی در میان قوا معتقد است. تلاش دولت این است که تعامل بسیار نزدیک و خوبی با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه داشته باشد. همکاری دولت و مجلس نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۳ نمایشی از تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور است. ما در پی مدیریت منسجم در کشور هستیم.

علت اینکه برخی به ناروا هر روز استعفای این مسئول و آن مسئول یا اختلاف بین برخی مسئولان را شایع می‌کنند، به خاطر این است که می‌بینند امروز یک مدیریت منسجم در این کشور حضور دارد. ما امروز در میان کابینه و همه مسئولان رده بالا شاهد هماهنگی و همکاری هستیم.
بین قوای سه گانه و نیروهای مسلح و بین همه مردم، شاهد یک نوع اتحاد وحدت و هماهنگی هستیم. هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد. باید همه جناح‌ها و احزاب، گروه‌ها نقش خود را ایفا کنند.

امسال همه جناح‌ها، گروه‌ها، احزاب و تفکرهای مختلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کرده‌اند؛ این برای مسئولان مایه مباهات و برای دشمنان مایه یأس است.

این دولت در فکر نظام اداری سالم‌تر و در پی مبارزه با فساد است. از همه مردم درخواست‌ می‌کنم دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنند. همه قوا باید دست به دست هم بدهیم. دولت، مجلس و قوه قضائیه و همه مردم. مگر می‌توان تحمل کرد که یک فرد، ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد. کجا برده و کجا مصرف شده است؟ چه کسانی اجازه داده‌اند؟ ما باید مواظب فساد باشیم. باید در برابر مفسدان ایستادگی کنیم. ملت ما نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاص باشد. مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است.

این دولت به تمام وعده‌هایی که در انتخابات داده است پایبند خواهد بود و به آن عمل می‌کند. باید حقوق شهروندی که اکنون در حال تدوین نهایی در چارچوب فصل سوم قانون اساسی است، در این کشور مورد احترام همگان قرار بگیرد.

 

 

پیک نت 24 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: