ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

24 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

لغو تحریم های یکجانبه

گام بلند برای تفاهم کامل اتمی

 
 
 
 

خبرگزاری نووستی از قول معاون وزارت خارجه روسیه که وی در تازه ترین کنفرانس خبری خود نظر مسکو در مخالفت با تحریم های یکجانبه امریکا را اعلام کرد.

این تحریم ها در ارتباط با فعالیت های اتمی ایران اما خارج از چارچوب مصوبات شورای امنیت ملی سازمان ملل علیه ایران اعمال شده و به همین دلیل برخی از اعضای شورای حکام اتمی جهانی مانند روسیه با آن مخالف اند و آن را غیر قانونی می دانند. این مسئله شامل حال اتحادیه اروپا نیز می شود، زیرا این اتحادیه نیز در همسوئی با امریکا تحریم های یکجانبه ای را علیه ایران وضع کرده که در چارچوب مصوبات شورای امنیت سازمان ملل نیست. بخش مهمی از ثروت ملی ایران که حاصل فروش نفت ایران است، با همین تحریم های یکجانبه امریکا و اتحادیه اروپا توقف و بانک های ایرانی که در ارتباط فعال بودند نیز در لیست تحریم ها قرار گرفتند.

با سوء استفاده از همین تحریم ها، بزرگترین کلاهبرداری های مالی به بهانه دور زدن تحریم ها در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و با اطلاع کامل و هدایت فرماندهان سپاه پاسداران صورت گرفت.

خبرگزاری نوستی در گزازش خود اضافه کرد: ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران٬ مانع پیشرفت مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای این کشور است. مسکو به طور مشخص با چنین اقدامی مخالف است.

بخش دوم اظهار نظر معاون وزارت خارجه روسیه نشان میدهد که یکی از موانع جدی بر سر راه تکامل مذاکرات ژنو برای دستیابی به توافق نهائی و خروج پرونده اتمی ایران از شورای امنیت سازمان ملل همین تحریم های یکجانبه است که در صورت تصمیم امریکا برای لغو آنها، گام بزرگ به سوی تفاهم نهائی اتمی برداشته می شود.

 

پیک نت 24 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: