ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

از نتایج کنفرانس ژنو 2 ؟  

افراد مسلح عربستان

از سوریه خارج می شوند! 
 
 
 
 

به گزارش سایت خبری "عرب نیوز" وابسته روزنامه "عرب نیوز" جوانان اهل عربستان سعودی که سر خود برای جنگ با ارتش دولت سوریه به این کشور رفته بودند به عربستان باز می گردند. سفیر عربستان در آنکارا در همین ارتباط گفت که این افراد همگی مرد اند و به دلیل جوان بودنشان (با میانگین سنی 20 سال) توسط گروه های افراطی به انحراف کشیده شده و در سوریه می جنگیدند. وی بر کمک سفارت عربستان به این افراد برای بازگشت به عربستان کمک می کند، زیرا از طرف مقامات بالا برای حمایت از این افراد دستور داده شده است.

روزنامه الوطن نیز در همین ارتباط نوشت: 1400 مبارز و امدادگر اهل عربستان (که 20% آنها برگشته اند) در سوریه بودند که در مقایسه با بیست هزار جنگجوی خارجی در این کشور جنگ زده این تعداد زیاد نیست. انتظار می رود که بعد از اعلام صدور حکم مجازات سه تا بیست سال برای افرادی که در جنگ های خارج از کشور شرکت می کنند، تعداد سعودی هایی که از سوریه به کشورشان برمی گردند بیشتر شود.

انتشار این اخبار نشان می دهد که برخلاف جنجال هائی که روزنامه کیهان در تهران، و برخی امام جمعه ها و نمایندگان مجلس درباره کنفرانس ژنو 2 به راه انداختند، این کنفرانس نه تنها شکست نخورده، بلکه تا حدود زیادی درجهت پیشنهادهای شخص روحانی و وزیر خارجه دولت وی "ظریف" به نتیجه نیز رسیده است. هم روحانی و هم ظریف پیش و پس از کنفرانس ژنو 2 روی خروج همه نیروهای خارجی از سوریه و برگزاری یک انتخابات آزاد در این کشور تاکید کرده بودند. حتی این گمان نیز می رود که در طول اقامت روحانی در سوئیس برای شرکت در کنفرانس "داووس" که مقارن با کنفرانس ژنو 2 برای سوریه در این کشور تشکیل شده بود، تماس هائی  در چارچوب مذاکرات ژنو 2 با وی گرفته شده باشد و این یعنی حضور غیر علنی و مستقیم جمهوری اسلامی در کنفرانس ژنو 2.

 

http://www.arabnews.com/news/525691

 

پیک نت 26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: