ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

با پایان المپیک سوچی

آغاز افشای دست های پنهان

درپشت حوادث اوکرائین 
 
 
 
 

رادیو روسیه، از قول دولت اوکرائین اعلام کرد که این دولت از شورای حقوق بشر اتحادیه اروپا خواسته است تا درباره حوادث 2 ماه گذشته اوکرائین تحقیق کند تا رسما معلوم شود چه کسانی پشت سازماندهی حوادث پایتخت این کشور بوده اند.

دولت اوکرائین همچنین اعلام آمادگی برای تحقیقی مشابه از سوی همه مجامع حقوق بشر جهانی شد.

پیشنهاد دولت اوکرائین نشان میدهد که این دولت در باره سازمان دهندگان و دستهای پشت صحنه تظاهرات "کیف" پایتخت اوکرائین اطلاعات و اسناد کافی در اختیار دارد که با فروکش کردن تب المپیک زمستانی "سوچی" می خواهد آنها را علنی کند.

بخش مهمی از انگیزه اتحادیه اروپا و امریکا برای به نتیجه رساندن تظاهرات اوکرائین و در صورت امکان سرنگون کردن دولت این کشور، استفاده از پرهیز روسیه و اوکرائین از واکنش های احتمالی برای شرکت و یا عدم شرکت در المپیک سوچی و جنجال های تبلیغاتی در این زمینه بود. افشای مکالمه تلفنی نماینده وزارت امور خارجه امریکا که در آن با  رکیک ترین ناسزا نسبت به اتحادیه اروپا همراه بود، یک ضربه و هشدار روسیه به امریکا و اتحادیه اروپا بود. با آن افشاگری روسیه به دست اندرکاران جهانی بلوا در اوکرائین خواست نشان بدهد که از خیلی مسائل از طریق شنودها با اطلاع هست و بموقع آنها را علنی خواهد کرد. از جمله سفر سناتور جنگ طلب امریکائی "جان مک کین" به اوکرائین و ارتباط هائی که در این سفر با سازمان دهندگان تظاهرات اوکرائین داشته است.

حال دولت اوکرائین، سیاست تدافعی را ترک می کند و نخستین یورش ها، همزمان با آخرین مراحل المپیک سوچی آغاز می شود. تهاجمی که روسیه نیز به نوبه خود آغاز خواهد کرد تا نشان دهد چگونه می خواستند اوکرائین را به حیات خلوت سیاسی اتحادیه اروپا تبدیل کنند و یا حداقل آن را به چند کشور تبدیل کنند. بلائی که بر سر یوگسلاوی آوردند.

 

پیک نت 26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: