ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

چالش تازه روسیه و امریکا

بر سر انتخابات ریاست جمهوری مصر 
 
 
 
 

عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر به مسکو سفر کرده و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و مذاکره کردند. خبرگزاری نووستی درباره این دیدار گزارش داد،
پوتین از اعلام نامزدی عبدالفتاح السیسی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر حمایت کرد و آن را اقدامی مسئولانه دانست. وی تاکید کرد که امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری در مصر، مناسبات همه جانبه روسیه و مصر گسترش یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ابراز حمایت روسیه از نامزدی ژنرال السیسی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: کاخ سفید از هیچ کاندیدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر حمایت نمی‌کند و معتقد است که این مساله هیچ ارتباطی به دیگر کشورها ندارد. انتخابات ریاست جمهوری مصر در حوزه اختیارات آمریکا یا روسیه نیست.

نخستین زمینه های تغییر سیاست های مصر در دوران ریاست جمهوری "مُرسی" و اخوان المسلمین چرخش دولت جانشین مرسی از پیوند با سیاست ترکیه برای سرنگونی رژیم سوریه فراهم شد و ژنرال السیسی پس از سفر به دمشق و ملاقات با بشار اسد که در اوج اخبار نزدیک بودن حمله نظامی به سوریه انجام شد اعلام کرد: مصر کانال سوئز را به روی نیروهای انگلیس و امریکا برای حمله به سوریه می بندد. در همین سفر قرارداد دو جانبه میان سوریه و مصر بسته شد و به این ترتیب مصر به جمع کشورهای مخالف جنگ و سرنگونی دولت سوریه پیوست.

 

پیک نت 27 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: