ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نگرانی اسرائیل

از خروج اقتصاد ایران از بحران 
 
 
 
 

دور تازه مذاکرات اتمی ایران برای رسیدن به تفاهم نهائی و بسته شدن پرونده اتمی ایران امروز در "وین" پایتخت کشور اتریش آغاز می شود. در داخل کشور، مخالفان دولت روحانی که نگران موفقیت دولت در سیاست خارجی و بویژه پایان تحریم ها و نجات اقتصاد بحران زده کشور و باختن مجلس آینده هستند، همچنان بر طبل سیاست جنگی – اتمی دوران 8 ساله احمدی نژاد می کوبند. پشت مخالفان دولت به امثال آیت الله جنتی و آیت الله مصباح یزدی گرم است اما خطبه های متفاوت و متضادی که در نماز جمعه های شهرهای بزرگ ایران و در پیشاپیش آنها در تهران خوانده می شود نشان دهنده گسترش شکاف و اختلاف در میان آنهاست. جنتی می گوید امیدی به مذاکرات ندارد و منتظر گزینه روی میز امریکاست و مصباح یزدی می گوید دولت در مذاکرات اتمی فریب خورده و تسلیم شده است. در مجلس دسته بندی های وابسته به همین دو آیت الله به بهانه های مختلف سعی می کنند دستگاه دیپلماسی دولت را فلج کنند و با احضار وزیر خارجه به مجلس او را در مذاکرات خارجی تضعیف کنند.

همین موضع گیری درهمسوئی کامل با مخالفان دولت روحانی در اسرائیل نیز بی وقفه ادامه دارد. از آستانه مذاکرات ژنو تا اکنون که دور جدید مذاکرات شروع می شود.

در ادامه همین سیاست "نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به دور جدید مذکرات اتمی با ایران گفت: مذاکرات اتمی با ایران تا کنون به نفع این کشور بوده و قدرت های مذاکره کننده امتیازهای قابل توجهی از ایران نگرفته اند. ایران تا همین حالا نیز با لغو قابل توجه تحریم‌ها توانسته تکان مثبتی به اقتصاد خود بدهد.

 

پیک نت 29 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: