ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

در دیدار نمایندگان منطقه با روحانی

سیستان و بلوچستان

پیشانی امنیت ملی اعلام شد 
 
 
 
 

مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در ساختمان ریاست جمهوری با حسن روحانی دیدار کردند. در این دیدار که معاون حقوقی و معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشتند مشکلات ارتباطی، بیکاری، کشاورزی، قومی و مذهبی منطقه مطرح شد. در جمع بندی آنچه مطرح شد و آنچه دولت برای این منطقه در نظر دارد حسن روحانی گفت:

 

سیستان و بلوچستان پیشانی امنیت ملی ایران است. تماس ایران با آب‌های آزاد از این استان آغاز می‌شود. توسعه این استان باید از بندرچابهار پایه‌ گذاری شود و از آنجا به سراسر استان گسترش یابد. یکی از راه‌های توسعه سیستان و بلوچستان اتصال این استان به مرکز و شمال کشور و به آسیای مرکزی و شرق آسیاست که برای این کار باید راه‌آهن از چابهار به میلک متصل شود. توسعه بندر چابهار، ساخت اسکله های بزرگ و تسریع در اجرای پروژه‌های راه و راه‌آهن و اتصال این استان به شمال کشور و افغانستان ضروری است. همچنین موضوع توسعه سواحل مکران جزو برنامه های دولت خواهد بود.

افغانستان و پاکستان که با سیستان و بلوچستان هم‌ مرز هستند، مشکلات امنیتی زیادی دارند و دولت بر سر انعقاد یک قرارداد بلندمدت و راهبردی با افغانستان در حال رایزنی است و همچنین به دنبال گسترش و ارتقاء سطح روابط با پاکستان است تا مشکلاتی که از خارج مرزها به سیستان و بلوچستان سرایت می‌کند کاهش یابد.

همه طوایف، اقوام و مذاهب از سنی و شیعه با هم برادرند. همه ما مسلمان و ایرانی هستیم و وحدتی که در حال حاضر در این استان مشاهده می ‌شود به عنوان یک نعمت الهی جای شکر دارد. وقتی در ۲۲ بهمن شاهد حضور همه مردم و حضور ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع استان در کنار هم بودیم جای بسی خوشحالی بود و شرایط برای توسعه استان در چنین شرایطی فراهم تر می‌شود.

حفظ حقوق، منافع و عزت ملت و کشور در مناسبات خارجی جزو بدیهیات است. دولت به دنبال گشایش برای کشور است و این کار با شعار و فریاد محقق نخواهد شد.

این دولت بنا دارد اگر وعده ای به مردم می دهد،‌ از قبل درباره امکان اجرای آن اطمینان حاصل کرده باشد.

اینکه نمایندگان محترم عنوان می کنند که مردم استان به بنده به عنوان خادم خودشان رای بالایی دادند،‌ برای بنده مایه مباهات است،‌ اما حتی اگر مردم یک رای هم به بنده نداده بودند،‌ خدمت به استان سیستان و بلوچستان و مردم آن را وظیفه خودم می‌دانستم.

 

پیک نت 29 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: