ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

فیلم رستاخیز بهانه است

مداحان نگران ابوالفضل نیست

نگران رسوائی خودشان اند 
 
 
 
 

حزب مداحان با فرمان دبیرکل آن "حاج منصور ارضی" به بهانه نمایش سریال رستاخیز توانست، پس از ضربه کمر شکنی که در انتخابات 92 و رسوائی چند عضو رهبری این حزب نیمه پادگانی (آخرین آن تیراندازی در یکی از بزرگراه های تهران به طرف سرنشینان یک اتومبیل شخصی) خورد یک مانوری در میدان ارگ تهران بدهد. البته این مانور برای حکومتی ها بود و خودشیرینی برای روحانیون و البته دندان نشان دادن به دولت روحانی. والا مردم پوزخند می زنند به این نوع مانورها و نوحه خوانی همین مداحان به تقلید از ترانه های هایده و گوگوش و هوشمند عقیلی و ...

سوژه این مانور نشان دادن چهره ابوالفضل برادر ناتنی امام حسین در سریال رستاخیز بود. چهره ای که از مراسم تعزیه خوانی در تکیه دولتی زمان ناصرالدین شاه تا همین حالا در هر تعزیه ای نشان داده شده است. گاه قصاب محل شمر شده و عطار محله ابوالفضل و لوطی محله امام حسین و درکنار فلان سبیل از بناگوش در رفته ای که در لباس زینب وارد صحنه تعزیه شده همه با هم  نمایش کربلا را بازی کرده اند. نه فقط در دهه اول محرم و در هر شهر و روستای ایران، که حتی در طول سال و در کوچه ها و محلات به امید در آمدن نان شب.

بنابراین، درد مداحان نه چهره نمائی از ابوالفضل، بلکه چهره نمائی از نقش آنها در فاجعه 8 سال حکومت احمدی نژاد است که در آن فاجعه همه احزاب طرفدار اصلاحات منحله اعلام شدند و دست پرمهر و کیسه پر پول دولت بر سر و دامن حزب نیمه پادگانی مداحان گذاشته شد! آنها این موقعیت را باخته اند و حالا به بهانه چهره نمائی ابوالفضل می کوشند چهره پر آبله خود را پنهان کنند.

 شاید یگانه نتیجه این جنجال سازی همان شود که محمد علی ابطحی با مراعات احتیاط نوشته است. احتیاطی که همین مداحان در تحمیل آن به امثال وی، پس از کودتای 88 نقش داشتند. او می نویسد:

«این رستاخیزی كه علیه فیلم رستاخیزبه پا شده، حداقلش این است كه دیگر كسی فكر ساخت فیلم مذهبی و با سوژه دینی نكند. حضرت ایوب و عیسی و یوسف هم حرمت داشتند به مولا.»

 

خبر:

«رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش است. مداحان در مسجد ارگ تهران دست به تجمع اعتراضی زدند و همزمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که تصاویر ابوالفضل عباس باید حذف یا در هاله‌ای از نور پوشانده شود. فیلم «رستاخیز» که بیش از ده سال تدارکات و ساخت آن طول کشید امسال در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد و هشت سیمرغ بلورین را برد. ابوالفضل عباس، برادر ناتنی امام حسین است.

 

پیک نت 30 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: