ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

معاون برنامه ریزی دولت در نماز جمعه تهران

دلار و یورو ی ایران

در گرو تحریم ها مانده! 
 
 
 
 

شورای ائمه جمعه و نماز جمعه تهران، که از انتخابات 92 به بعد تریبون پیش خطبه ها را به بازندگان این انتخابات واگذار کرده بود، هفته گذشته اندکی از این سیاست عقب نشینی کرد و تریبون پیش خطبه های نماز جمعه تهران را دراختیار محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی دولت روحانی قرار داد. نوبخت در سخنرانی خود به نکاتی اشاره کرد که برجسته ترین آنها را در زیر می خوانید:

دولت تدبیر به جای تقسیم بودجه 37 هزار میلیارد تومانی بین دو هزار و 906 طرح تصمیم به اولویت ‌بندی بر اساس پیشرفت طرح‌های عمرانی گرفت. در این صورت مردم می‌توانند در پایان سال آینده از 246 طرح بزرگ مانند بیمارستان‌ها، راه‌ها، بزرگراه‌ها، آبرسانی و کمک به آبهای مرزی مشترک استفاده کنند.

ما منابع ارزی عظیمی داریم که به دلیل تحریم‌ها در خارج از کشور مانده و نمی‌توانیم به طور مستقیم به داخل آورده و از آن استفاده کنیم. اما ما 35 میلیارد دلار از این منابع را به عنوان فاینانس خارجی برای به کارگیری در طرح‌های عمرانی و همچنین خارج شدن از رکود و اشتغال استفاده خواهیم کرد. با وجود این که رشد تورم اندکی مهار شده اما به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست. پس باید تلاش کرد تا مهار تورم با سرعت بیشتری انجام شود. دولت بر خود فرض می‌داند تا حداقل تا پایان سال جاری دو سبد غذایی را دراختیار اقشار با درآمد محدود قرار بدهد. ما در بودجه سال آینده نیز اعتباراتی را تخصیص داده‌ایم تا در هر فصل بتوان سبد کالایی را به گروه‌های هدف بدهیم. 

پیک نت 1 دی

 
 

اشتراک گذاری: