ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه با رئیس ستاد نماز جمعه تهران

هاشمی به نماز جمعه می آید؟

نماز جمعه دست رهبری است 
 
 
 
 

آوردن کامران دانشجو برای سخنرانی در نماز جمعه تهران، با اعتراضاتی روبرو شد. وی وزیر علوم دولت احمدی نژاد بود و مورد نفرت دانشگاهیان اعمم از دانشجو و استاد، پیش از آن نیز رئیس ستاد انتخابات منجر به کودتای سال 1388 بود و در آن کودتان نیز نقش آفرین.

همین آشنائی با گذشته کامران دانشجو کفایت می کند بر مخالفت با آوردن او به نماز جمعه بعنوان سخنران پیش از نماز و پخش سخنرانی اش از صدا و سیما، به همان نسبت به کفایت می کند برای درک انگیزه آوردن او به نماز جمعه. ستاد نماز جمعه تهران همچنان در حال و هوای دوران 8 ساله احمدی نژاد است و کودتای 88.

حجت السلامی بنام "یدالله شیر مردی" رئیس ستاد نماز جمعه تهران است و در ارتباط با دعوت از کامران دانشجو برای سخنرانی در نماز جمعه تهران در گفتگوئی با خبرگزاری ایلنا گفت:

در پاسخ به انتقاد برخی رسانه‌ها باید بگویم که ایشان اکنون سمتی در وزارت علوم ندارد اما از شخصیت‌های علمی و از نخبگان پژوهشی کشور است.

ما سخنران‌ها را براساس مصالح کشور، شرایط نظام و خواست مردم انتخاب می‌کنیم که گاهی اوقات از مسئولان دولت و سایر قوا و گاهی اوقات کار‌شناسان و صاحب نظران هستند.

گاهی اوقات مسئولان تمایل به سخنرانی ندارند. برای مثال برای نماز روز قدس و جمعه هفته دولت از آقای روحانی دعوت کردیم اما ایشان نپذیرفتند و در هفته دولت آقای نهاوندیان به نیابت از ایشان سخنرانی کرد. در هفته دفاع مقدس از وزیر دفاع دعوت کردیم اما ایشان با بیان اینکه دولت تازه به روی کار آمده است و این وزارت هنوز کار خاصی را انجام نداده است که بتوان به مردم گزارش داد،دعوت ما را قبول نکردند.

مسئول ستاد نماز جمعه تهران در پاسخ به این سئوال که تکلیف هاشمی رفسنجانی برای اقامهٔ نماز جمعه تهران چیست؟ گفت:

انتخاب خطبای نماز جمعه بر عهده مقام معظم رهبری است و ستاد نماز جمعه تنها کارهای هماهنگی و انتخاب سخنران پیش از خطبه‌ها را انجام می‌دهد.

 

پیک نت 3 دی

 
 

اشتراک گذاری: